ویرایش جدید ایزو ۱۷۰۲۵ ورژن ۲۰۱۷ منتشر شد ( ISO/IEC 17025:2017 )

ایزو 17025

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


آشنایی با ورژن جدید (۲۰۱۷) استاندارد بین المللی ایزو ۱۷۰۲۵ ( ایزو ۱۷۰۲۵ ویرایش ۲۰۱۷ )

محبوب ترین استاندارد برای شایستگی آزمایشگاه ها و کالیبراسیون با توجه به آخرین تغییرات در محیط های آزمایشگاهی و شیوه های کاری به روز شده است.

ISO / IEC 17025: 2017 به طور مشترک توسط ISO و کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) تحت مسئولیت کمیته ایزو ارزیابی انطباق (CASCO) توسعه یافته است.

ISO / IEC 17025: 2017 (الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون)، مرجع بین المللی برای آزمایشگاه هایی است که فعالیت های کالیبراسیون و آزمایش را در سراسر جهان انجام می دهند.

تولید نتایج معتبر که به طور گسترده ای مورد اعتماد هستند، در قلب و مرکز فعالیت های آزمایشگاهی قرار دارند.

از طریق لینک زیر می توانید نسخه کامل فارسی و لاتین استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ ویرایش ۲۰۱۷ را مشاهده نمایید:

ISO / IEC 17025: 2017 اجازه می دهد تا آزمایشگاه ها یک سیستم کیفیت صحیح را پیاده سازی کنند و نشان دهند که از لحاظ فنی دارای صلاحیت و توانایی تولید نتایج معتبر و قابل اعتماد می باشند.

ISO / IEC 17025 همچنین کمک می کند تا همکاری بین آزمایشگاه ها و سایر سازمان ها با ترویج پذیرش بیشتر نتایج بین کشورها صورت پذیرد. گزارش های تست و گواهی ها را می توان از یک کشور به کشور دیگر بدون نیاز به آزمایش بیشتر پذیرفت که به نوبه خود، تجارت بین المللی را بهبود می بخشد.

نسخه جدید این استاندارد (ایزو ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷) به منظور بازتاب آخرین تغییرات در شرایط و تکنولوژی بازار، شامل فعالیت ها و روش های جدید کار آزمایشگاه ها می باشد. این شامل تغییرات فنی، واژگان و تحولات در تکنیک های فناوری اطلاعات است و با توجه به آخرین نسخه ISO 9001 در مدیریت کیفیت تدوین شده است.
سه نفر از اعضای هیئت مدیره گروه کاری کاسکو ۴۴ (CASCO / WG 44) که استاندارد را تجدید نظر کرده است به ما می گوید چرا نسخه جدید ISO / IEC 17025 برای آزمایشگاه ها بسیار مهم است.
آزمایشگاه هایی که در حال حاضر به ISO / IEC 17025: 2005 مراجعه می کنند، باید پروسه های خود را به نسخه جدید در طی یک دوره سه ساله از تاریخ انتشار استاندارد جدید انتقال دهند.

تغییرات اصلی ایزو ۱۷۰۲۵ در نسخه ۲۰۱۷ چیست؟ (تغییرات ایزو ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷)

  • محدوده برای تست، کالیبراسیون و نمونه برداری مرتبط با کالیبراسیون و آزمایش بعدی تجدید نظر شده است.
  • رویکرد فرآیند در حال حاضر با استاندارد های جدیدتر مانند ISO 9001 (مدیریت کیفیت)، ISO 15189 (کیفیت آزمایشگاه های پزشکی) و ISO / IEC 17021-1 (الزامات برای سازمان های ممیزی و صدور گواهینامه) مطابقت دارد.
  • استاندارد در حال حاضر توجه بیشتری به فناوری اطلاعات دارد و شامل استفاده از سیستم های کامپیوتری، پرونده های الکترونیکی و تولید نتایج و گزارش های الکترونیکی می شود.
  • فصل جدید، مفهوم تفکر مبتنی بر ریسک را معرفی می کند.

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!