چگونه مدیریت کیفیت می‌تواند به شرکت‌های بهداشت و درمان در مقابله با بحران کمک کند؟

کمک به شرکت های بهداشت و درمان با سیستم مدیریت کیفیت

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


پیاده سازی اقدامات مبتنی بر مدیریت کیفیت، می تواند تفاوت عمده ای برای شرکت های بهداشت و درمان برای مقابله با شرایط غیرعادی، مانند همه گیری بیماری، در مقابل شرکت هایی این اقدامات را انجام نمی دهند، داشته باشد.

در حوزه بهداشت و درمان، اگرچه ممکن است با برنامه های احتمالی، اپیدمی قابل پیش بینی باشد، اما موارد غیر عادی مدیریت نیروهای پاندمی در این بخش، برای ارزیابی مجدد نقاط ضعف آن و نحوه انجام مدیریت آنها شاید کمی سخت باشد.

باقی ماندن در یک موقعیت پر هرج و مرج، در مواقع مراقبت از بیمار، چالش بزرگ این بخش بوده است. در مواقعی که تقاضا و خدمات فراتر از حد عادی باشد، مدیریت کیفیت می تواند به کار شما بیاید. اما چه چیزی می تواند کیفیت را برای یک شرکت بهداشت و درمان در این زمینه فراهم کند؟ ما در ادامه موارد اصلی را بیان می کنیم:

ایده‌های اصولی برای حفاظت از سازمان‌ها

مدیران معمولاً روی یک رویکرد اقتصادی متمرکز هستند و سود و زیان مالی را نیز به خود اختصاص می دهند. این کار اشتباه نیست،  و ترکیب یک دیدگاه سیستماتیک در شرایط کلی، بر نتایج شرکت تأثیر می گذارد. به زبان ساده تر،  سیستم های مدیریت کیفیت به طور مستقیم برای ساماندهی راه حل ها عمل می‌کنند و روش‌ها و راه‌حل‌ها را در مورد چگونگی حفاظت از سازمان شناسایی می‌کنند.

واکنش سریع به مواقع بحرانی

شرکت های بهداشت و درمان که کار خود را با پشتیبانی از ابزارهای مدیریتی مانند سیستم های مدیریت کیفیت مبتنی بر ایزو ۹۰۰۱ انجام می دهند، می توانند سریع تر نسبت به موارد بحران واکنش نشان دهند، حتی اگر این موارد به شکلی غیرعادی اتفاق بیفتد.

این امر به شرکت ها این امکان را می دهد تا موقعیت خود را به طور عمقی درک کنند، اطلاعات جمع آوری کنند، امکانات و شواهد را ارزیابی کنند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهند. بدون سیستم های کیفیت، می توان با استفاده از عقل سلیم تصمیماتی اتخاذ کرد، اما نبود معیارهای فنی به نتایج نهایی صدمه می زند.

آماده شدن برای کار در مواقع نامطلوب

در یک دوره زمانی کوتاه، شرکت ها مجبور به مهاجرت به کار از راه دور شدند و همه آنها نتوانستند این تغییر را به ساده ترین روش انجام دهند.

کسانی که هنوز فرآیندها و فعالیت ها را به روش سنتی ادامه می دادند، هنوز هم برای سازگاری با شرایط جدید تجاری ، مشکلات جدی دارند.

به عنوان مثال، مدیریت کیفیت با اطلاعاتی که در یک سیستم ابری به اشتراک گذاشته شده است، به عنوان گزینه ای جایگزین، برای بهینه‌سازی و سازگاری با مواقعی که نیاز به تغییر ناگهانی دارند، انجام می شود. این امر نیاز به حفظ ساختارهای فیزیکی و مدیریت زیرساخت های داخلی را برطرف می کند. بنابراین، فرایندها متوقف نشده و همچنان تضمین کننده تعالی در خدمات به مشتریان هستند.

نوآوری در فرهنگ سازمان

برای اینکه همه اقدامات کیفی تأثیر واقعی بر سازمان داشته باشند، تغییر فرهنگ لازم است.

لازم است نشان داده شود که رسالت، چشم انداز و ارزش های تعیین شده توسط کارکنان درک می شود. زیرا مفهوم مدیریت خصوصی به صورت جمعی اعمال می شود.

چرا لازم است که همه این موارد، مورد توجه قرار گیرد؟

زیرا درگیر کردن کارکنان، آموزش آن ها و قرار دادن آن ها در فرآیند تصمیم گیری، فرصتی برای بهبود مستمر فرآیندها را فراهم می کند که یکی از ارکان مدیریت کیفیت است.

کارمندان با استفاده از تخصص خود در فرایندها، تصمیمات بهتری می گیرند. آن ها احتمالاً علاوه بر اینکه می توانند زمینه هایی را برای پیشرفت شناسایی کنند و اقدامات اصلاحی فوری را نیز انجام دهند، تصمیماتی را که در آن شرکت می کنند، پیاده سازی و پشتیبانی می کنند.

ما باید در دراز مدت فکر کنیم

کل فرآیندی که ما در حال تجربه آن هستیم، فقط یک درس عالی را برای همه بخش ها می دهد: ما باید در درازمدت فکر کنیم.

چرا در مراقبت های بهداشتی تفاوت وجود دارد؟

این موضوع برای همه کشورها یک چالش بوده است. داشتن یک سیستم مدیریت کیفیت، استراتژی، پایداری، برتری در کیفیت خدمات و مدیریت فرآیند را ارزشیابی می کند، که از این پیشرفت مستمر اطمینان حاصل می شود و امکان تداوم کسب و کار را افزایش می دهد.

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که ابزارهایی مانند QMS، به تنهایی مشکل را برطرف نمی کنند، اما می تواند نیروی محرکه سازمان شما برای جهت گیری های مؤثر باشد که باعث بهبود راندمان مدیریتی می شود.

همین حالا اقدام نمایید!

چگونه شرکت شما با این موارد مقابله می کند؟ اگر می خواهید فرایندهای مدیریت کیفیت خود را متحول نمایید، با متخصصان ما صحبت کنید. برای برقراری ارتباط با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید برای مشاوره رایگان فرم دریافت ایزو را تکمیل نموده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!