چیزهایی که درباره بازبینی ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ نیاز دارید بدانید…

تغییرات ایزو 14001

ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ چیست و تغییرات آن چگونه است؟

در تلاشی برای به روز ماندن، سازمان بین المللی استاندارد سازی(ISO) هر ۵ تا ۱۰سال استاندارد های خود را مورد بازرسی قرار می دهد. بازبینی قبلی ایزو ۱۴۰۰۱ در سال ۲۰۰۴ تا ۱۵سپتامبر ۲۰۱۸ معتبر خواهد ماند و قبل از آن تمام شرکت های دارنده ایزو ۱۴۰۰۱ به منظور اینکه گواهینامه شان معتبر باقی بماند باید باز بینی ۲۰۱۵ شان را تغییر  دهند.

چون بسیاری از مراجع صدور گواهینامه اخیرا صدور گواهی ۲۰۰۴ را متوقف کردند. به نفع کسب و کار شماست که با استانداردهای جدید گواهی بگیرید.

هر مقایسه با نسخه های قبلی ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵در بسیاری از زمینه های استاندارد متفاوتند.درجه های مختلفی از تغییرات اجرا شدند و زمینه های مورد تاثیر عبارتند از :

  • ریسک ها و فرصتها
  • ارزیابی عملکرد
  • مفاد سازمان
  • مدیریت اسناد
  • طرف های ذی نفع
  • رهبری
  • آمادگی اضطراری و پاسخگویی

زمینه های اضافی شامل انهایی بودند که برای سیستم مدیریت زیست محیطی مفیدند و استانداردها و رویه های اخیرا مورد استفاده را به روز کردند.

ایزو 14001

مدیریت ریسک درایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ چیست و چگونه انجام می شود؟

بازبینی ۲۰۱۵ استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ از اعتماد زیاد بر روی مدیریت و ارزیابی ریسک صحبت می کند که جایگزین فرایند اقدام بازدارنده مورد استفاده توسط شرکت های سازگار با ایزو خواهد شد. بنابراین این تغییر برای ترویج وساخت محیطی با بهبود دائمی که در قلب استانداردهای ایزو طراحی شده است. اما اصطلاح پیشگیری از خطر در مدیریت برای شما و سازمان شما چه معنایی می دهد؟

چطور ریسک را تعریف کنیم؟

خطر و ریسک می تواند در اشکال مختلف رخ دهد برای مثال: عدم اطمینان مالی-شکست پروژه-جنبه های امنیتی-رقابت-مشکلات تکنولوژی-اثر بر محیط زیست از عملیات انجام شده توسط کسب وکارشما-تولید وانتشار زباله ومواد خطرناک-مصرف انرژی

ازاین رو معقول است که ایزو ۱۴۰۰۱ به دنبال اضافه کردن پیش نویس های استاندارد بین المللی و تاکید و اهمیت بیش از حد به این جنبه دارد که به طور باالقوه اثرات هر کسب و کار و تاثیر آن برمحیط زیست موثر است.

دانلود متن استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵

ایزوسیستم برای آشنایی هر چه بهتر و کامل تر مخاطبان اقدام به آماده سازی متن فارسی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ نموده است از طریق این لینک می توانید متن این استاندارد را دانلود و مطالعه نمایید.

صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ برای شرکت شما

در صورتی که مایل به اخذ ایزو ۱۴۰۰۱ برای شرکت و سازمان خود هستید از طریق این لینک می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید همچنین از طریق این لینک سفارش سریع استاندارد ایزو مقدور است.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!