آشنایی با آخرین ویرایش گواهینامه ISO 22301:2019، تغییرات اصلی و مزایا در ایزو ۲۲۳۰۱ جدید

آخرین ویرایش گواهینامه استاندارد ایزو 22301

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


آشنایی با ایزو ۲۲۳۰۱

ISO 22301 یک استاندارد شناخته شده بین المللی برای سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار می باشد. ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ مراحلی را که برای اجرای برنامه تداوم کسب‌وکار نیاز دارید، تعریف می‌کند و به شما کمک می‌کند تا اختلال را کاهش دهید، از دارایی های خود محافظت کرده و به سرعت از هرگونه حوادث بهبود یابید.

ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ در تاریخ ۳۱ اکتبر منتشر شد و جدیدترین نسخه یعنی ISO 22301:2019، جایگزین نسخه اول (ISO 22301: 2012) شد. گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ متناسب با کسب و کارها به روز شده است.

تغییرات اصلی در آخرین ویرایش ایزو ۲۲۳۰۱ عبارتند از:

  • آسان تر کردن ساختار و اصطلاحات برای درک شرایط
  • دستورالعمل‌های کم‌تر و الزامات مستند سازی
  • تمرکز ویژه و بیشتر روی برنامه ریزی برای تغییر در BCMS
  • به روزرسانی مطابق با سایر استانداردهای سیستم مدیریت ایزو

جیمز کراسک، که در کمیته فنی ایزو شرکت داشت و استاندارد جدید را تهیه کرد، گفت:

“یک سازمان انعطاف پذیر، سازمانی است که قادر به سازگاری با تغییرات است. همچنین از اینکه آسیب پذیری ها در کجا قرار دارد، آگاه است و برنامه هایی را برای پاسخگویی در صورت انجام امور پیش بینی کرده است.”

ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ به منظور کمک به سازمان ها برای تنظیم برنامه ها و محافظت از خود، مشتریان، تأمین کنندگان و سایر ذینفعان در صورت بروز هرگونه فاجعه، به کار می رود.

مزایای ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ شامل موارد زیر است:

  • کاهش هزینه اختلال در کسب و کار
  • ایجاد یک مزیت رقابتی با محافظت از شهرت برند شما
  • اعتماد به نفس در مشتریان، تأمین کنندگان و سایر ذینفعان
  • فراهم کردن انطباق با الزامات قانونی

بروزرسانی ISO 22301 – مشاغل چگونه تحت تأثیر قرار می گیرند؟

در اوایل سال ۲۰۱۹، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) استاندارد مدیریت تداوم کسب وکار – ISO 22301 را به روز کرد.

مانند هر به روزرسانی دیگر در استاندارد های ایزو، تمرکز ISO 22301 تغییر نکرده است. استاندارد ایزو ۲۲۳۰۱ هنوز هم در نظر دارد برای اجرای فرایندهای مدیریتی تداوم کسب‌وکار در سراسر سازمان خود، یک چارچوب ارائه کند. هدف از این بروزرسانی، مشخص کردن الزامات جدید استاندارد می باشد.

سایر به روز رسانی ها شامل تغییر ساختار بند ۸، از جمله انتقال بسیاری از الزامات خاص به این بخش است. تعدادی از اصطلاحات مرتبط با پایداری صنعت و تجارت نیز روشن شده و در بعضی موارد بازنویسی شده تا بازتاب تفکر فعلی باشد.

چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر در حال حاضر گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۲ را دارید، هدف بلند مدت شما باید این باشد که سیستم مدیریت خود را به ISO 22301:2019 ارتقا دهید. به دلیل شیوع ویروس کرونا (COVID-19) مهلت انتقال به ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ تمدید شده است. مهلت جدید انتقال به ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹، اکنون ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ می باشد. با اخذ ایزو ۲۲۳۰۱ شما به مشتریان نشان می دهید که به بهترین شکل، فرایندهای تداوم کسب‌وکار را اجرا می کنید.

آیا به کمک نیاز دارید؟

به روزرسانی یک سیستم مدیریتی می تواند کمی سخت به نظر برسد، اما شما تنها نیستید. مرکز ایزوسیستم می تواند شما را در کل مراحل پیاده سازی و اخذ ایزو پشتیبانی نماید. اگر در حال حاضر یک سیستم مدیریت ISO 22301 با ویرایش قدیمی دارید، برای اخذ ایزو ۲۲۳۰۱ جدید ما با شما در ارتباط خواهیم بود و در مراحل مختلف برای اخذ ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ شما را راهنمایی می نماییم.

برای اخذ ایزو ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ از طریق ایزوسیستم اقدام نمایید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد به روزرسانی، اخذ ایزو ۲۲۳۰۱ یا بحث در مورد الزامات ISO 22301 خود، لطفا با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید. مشاورین ایزوسیستم آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

همچنین برای مشاوره رایگان می توانید فرم دریافت گواهینامه ایزو را تکمیل نموده.سپس مشاورین ما در کم ترین زمان با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!