آشنایی با مرجع صدور EIQM CERT

آشنایی با مرجع صدور eiqm

آشنایی با مرجع صدور EIQM CERT

eiqm cert logo


اطلاعات حقوقی در خصوص مرجع صدور EIQM CERT

شرکت ممیزی و صدور گواهینامه ایزو (مرجع صدور ) EIQM CERT با نام کامل مدیران کیفیت بین المللی الین سرمت ( Elincermet International Quality Managers ) در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) آغاز به کار نمود.

این شرکت به صورت مسئولیت محدود و با هدف ممیزی و صدور گواهینامه در زمینه ی استانداردهای ایزو در حوزه مدیریت کیفیت ، ایمنی ، محیط زیست ، رضایتمندی مشتریان ، صنایع غذایی و … تاسیس گردید.

مدیریت حقوقی EIQM CERT و تیم فنی اولیه

مدیر اجرایی این شرکت ایمان خلقی با سابقه ی سرممیزی ایزو ۹۰۰۱ دارای مدرک تحت اعتبار iqms (دارای کد IRCA) و سابقه بیش از ۱۰ سال در حوزه مدیریت کیفیت بوده و تیم فنی مشاورین و ممیزین فنی این مجموعه شامل مهندس آرش اصغری نژاد (کارشناس متخصص در حوزه سری IMS و استاندارد های صنایع خودرو سازی IATF16949) ، مهندس میلاد امیرلو (کارشناس متخصص در حوزه استانداردهای کیفی و تجهیزات پزشکی) ، مهندس محمدرضا طحان (کارشناس متخصص در حوزه مدیریت کیفیت) و سایر اساتید و مشاورین محترم می باشد. تیم فنی در ادامه شامل تغییراتی گردید.

پیاده سازی الزامات ایزو ۱۷۰۲۱

شرکت EIQM با کمک متخصصین در حوزه استاندارد تخصصی ویژه مراجع صدور یعنی ایزو ۱۷۰۲۱ ، با اقدام به پیاده سازی الزامات شامل تبیین روش های اجرایی ، فرم ها و دستور العمل های این استاندارد، شرکت را آماده ممیزی برای نهاد بالادستی اعتبارسنجی (AB) نمود.

نهاد بالادستی، ممیزی و اعتبارسنجی توسط ASCB

شرکت EIQM در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۸) درخواست ممیزی استیج ۱ خود را به مرجع اعتبارسنجی ASCB  ارائه داد و پس از طی مراحل قانونی فرایند ممیزی این مرکز توسط ASCB صورت پذیرفت. مغایرت ها به EIQM اعلام و مجددا سه ماه بعد در استیج ۲ مورد ممیزی قرار گرفت که منجر به اخذ تاییدیه از سوی ASCB گردید. (آدرس رسمی نهاد اعتباردهی ASCB به شرح www.ascb.co.uk و www.ascb.com می باشند)

اکردیته های (اعتبارسنجی های) مرجع صدور EIQM

مرجع صدور EIQM CERT دارای ثبت و اکردیته نخست از ایران و اکردیته ی ثانویه از آدرس هلیفکس/کانادا می باشد. این موضوع به ابلاغیه رسمی ASCB در خصوص حذف نام ایران از فهرست کشورهای قابل جستجو در وب سایت رسمی اش بر می گردد.

با توجه به آخرین تحریم ها ASCB اقدام به حذف نام ایران از وب سایت رسمی اش نمود ولی مرجع صدور EIQM پیرو مذاکرات با ASCB و تامین الزامات خواسته شده موفق به اخذ اکردیته ثانویه برای آدرس هلیفکس/کانادا گردید. در حال حاضر EIQM صرفا با آدرس هلیفکس کانادا در ASCB ثبت گردیده است.

درج کد IRQAO بر روی گواهینامه های صادره توسط EIQM CERT

مرجع صدور EIQM در وب سایت رسمی ASCB ثبت رسمی شده است که قابل جستجو و درستی سنجی است.

همچنین امکان اخذ کد IRQAO برای کلیه گواهینامه هایی که در اسکپ EIQM CERT در وب سایت ASCB درج گردیده است مقدور می باشد.

لازم به ذکر است که است بر اساس دستورالعمل ابلاغی که در وب سایت ASCB قابل مشاهده می باشد هزینه درج کد IRQAO برای کشور ایران معادل ۲۰ پوند می باشد که مشتریان در صورت درخواست رجیستر با کد IRQAO ملزم به پرداخت مستقیم به حساب IRQAO یا غیرمستقیم از طریق مرکز هستند.

دستورالعمل استفاده از علامت IRQAO

در صورتی که گواهینامه ی صادره برای مجموعه ای با کد IRQAO صادره شود رعایت الزامات دستورالعمل IRQ(I)09.104  هنگام استفاده از لوگو IRQAO الزامی است:

دستورالعمل استفاده از علامت ASCB

بر روی گواهینامه های دارای علامت IRQAO ، علامت ASCB نیز درج می گردد که رعایت الزامات زیر در هنگام استفاده از گواهینامه های دارای آرم و علامت ASCB ضروری است:

الفاظ حقوقی در خصوص EIQM CERT

با توجه به ثبت اولیه و اعتبارسنجی نخست در ایران و اکردیته ی ثانویه و رجیستر با آدرس کانادا در وب سایت ASCB از لفظ مرجع صدور EIQM ایران-کانادا برای این مرجع صدور استفاده می گردد. این مهم در قراردادهای حقوقی مابین مرکز با ذی نفعان، کارفرمایان و مشتریان نیز منعکس گردیده است. لذا از کافرمایان محترم درخواست می گردد دقیقا از همان عنوان اعلامی EIQM CERT ایران-کانادا استفاده نمایند و استفاده بخشی از نام کامل مورد تایید این مرکز نمی باشد.

گستره فعالیت EIQM

مرجع صدور EIQM یک نمایندگی از مرجع صدور خارجی در ایران نیست و مستقیما توسط ASCB تایید صلاحیت شده است لذا امکان فعالیت های برون مرزی شامل توسعه نمایندگی ها یا ممیزی حضوری یا غیرحضوری را داراست. در این خصوص به شرکت هایی در کشورهای عراق، عمان، ترکیه، روسیه(مسکو)، هندوستان، امارات هر چند به صورت محدود سرویس ارائه گردیده است.

مدارک آموزشی صادره توسط EIQM CERT

مدارک آموزشی صادره توسط EIQM تحت اعتبار ASCB نبوده و به صورت مستقل صادر می شوند. مدارک آموزشی صرفا در حیطه ی پیش نیاز یا لازم و ملزوم استانداردهای ایزو نظیر حیطه های مدیریتی یا مهندسی صنایع بوده که ارزشیابی و صادر خواهند شد. مجددا تاکید می گردد که مدارک آموزشی جزو حیطه های ارزشیابی نهاد بالادستی یعنی ASCB نبوده و تماما مستقل و عموما به صورت محدود برای پرسنل مشتریان حقوقی در دستور کار قرار گرفته و پس از آموزش و ارزشیابی صورت می پذیرد.

وب سایت رسمی EIQM CERT

وب سایت رسمی مرجع صدور EIQM CERT به آدرس  https://eiqmcert.com  در دسترس می باشد که رجیستر اولیه گواهینامه های صادره در آن صورت می پذیرد. همچنین این آدرس در وب سایت ASCB به عنوان آدرس رسمی EIQM CERT  معرفی شده است.

نمونه گواهینامه های صادره توسط مرجع صدور EIQM CERT با لوگو IRQAO و ASCB

در ادامه نمونه ای از گواهینامه های صادره توسط مرجع صدور EIQM CERT را ملاحظه می فرمایید:

درخواست همکاری و توسعه تیم ممیزی و فنی

از کلیه علاقمندانی که دارای مدرک سرممیزی در زمینه استانداردهای :

– ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

– ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵

– ایزو ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸

– ایزو ۲۲۰۰۰:۲۰۱۸

– ایزو ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸

هستند خواهش میکنیم در صورت علاقه به فعالیت در حوزه خدمات ممیزی ، این فرم را تکمیل فرمایید.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!