آشنایی و کاربرد گواهینامه های ایزو برای صنعت ساخت و ساز و عمرانی

گواهینامه ایزو صنعت ساخت و ساز(1)

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


صنعت ساخت و ساز در سراسر جهان یکی از پر سود ترین و رقابتی ترین صنایع می باشد. برای موفقیت در پروژه ها، شرکت های ساختمانی باید عملیاتی کارآمد انجام دهند.

عملیاتی که در زمینه ایمنی و پایداری فعال باشد و به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده تا پاسخگوی نیازهای صنعت در حال تحول باشد.

صدور گواهینامه ایزو یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که یک شرکت ساخت و ساز می تواند داشته باشد. پیمانکاران ساخت و ساز دارای اعتبار داخلی هستند.

اخذ ایزو به آنها کمک می کند تا تجارت خود را توسعه دهند، ریسک های مربوط به انطباق و مسئولیت را کاهش دهند، و کلیت کارها را واضح تر انجام دهند.

استانداردهای صنعت ساخت و ساز

صنعت ساخت و ساز چند وجهی است و شامل پیمانکاران، معماران، مهندسین، طراحان، تأمین کنندگان و سایر متخصصان در بخش های خصوصی و دولتی است. بسته به ماهیت سازمان شما، استانداردهای مختلفی را مطابق با کسب و کار خود می توانید اخذ نمایید.در ادامه به برخی از این استانداردهای ایزو اشاره ای می نماییم:

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱: استاندارد بین المللی برای مدیریت کیفیت است که یکی از رایج ترین سیستم های ایزو در جهان می باشد.

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱: استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت محیط زیست است.

گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱: استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت انرژی و ESOS، یک طرح ارزیابی انرژی برای سازمان ها می باشد.

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱: استاندارد بین المللی برای مدیریت بهداشت و ایمنی، که جایگزین گواهینامه OHSAS 18001 شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروسه صدور گواهینامه ایزو، می توانید با ما در تماس باشید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای صنعت ساخت و ساز

هر یک از استانداردهای فوق را می توان بدون توجه به صنعت، برای هر سازمان قابل استفاده و اجرا نمود. هر یک از این استانداردهای ایزو شامل مجموعه ای از فرایندها و معیارهای قابل تکرار برای نظارت بر عملکرد و آغاز چرخه بهبود مستمر است.

فعالیت هر سازمان متفاوت است و نگرانی های بسیاری در مورد صنعت ساخت و ساز وجود دارد که استانداردسازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو می تواند به کمک شما بیاید.در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

پیشگیری از آسیب دیدگی: سازمان بین المللی کار (ILO) تخمین زده است که هر ساله ۲.۷۸ میلیون کارگر در اثر حوادث و بیماری های شغلی جان خود را از دست می دهند.

علاوه بر این، ۳۷۴ میلیون آسیب و بیماری غیر مرتبط با کار، هزینه های اقتصادی و انسانی را تخمین زده اند. گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ یکی از مهمترین استانداردهای صنعت ساختمان است.زیرا چارچوبی فعال برای پیشگیری و پاسخ دادن به حوادث بهداشتی و ایمنی فراهم می کند.

کارآیی و دقت: استانداردهای ایزو می توانند به شرکت های ساختمانی کمک کنند تا یک تجارت مقرون به صرفه را اداره کنند. وعده های خود را به مشتریان تحویل دهند.

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ قابلیت پیش‌بینی، شفافیت و ارتباطات داخلی را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند کیفیت کسب و کارتان افزایش یابد. از این مهم تر، چارچوب سطح بالایی را برای ایجاد نگرانی های دیگر نظیر بهداشت و ایمنی، استفاده از انرژی در راستای اهداف گسترده تر تجارت شما فراهم می کند.

رعایت مقررات: استانداردهای ایزو مانند ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۵۰۰۰۱ در سراسر جهان شناخته شده و پذیرفته شده اند.این استانداردها راهی مؤثر برای پیمانکاران ارائه می دهند تا الزامات مربوط به انطباق را برآورده کرده و تجارت خود را در مناطق و قلمروهای جدید رشد دهند.

اخذ گواهینامه های ایزو در ایزوسیستم

مرکز ایزوسیستم می تواند در صدور گواهینامه ایزو معتبر به شما کمک کند.ایزوسیستم به عنوان برترین شرکت مشاور مدیریت کشور و واحد برتر فنی مهندسی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است.

همچنین ایزوسیستم دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ساماندهی نیز می باشد.پس با خیال آسوده می توانید گواهینامه ایزو معتبر، مطابق با کسب و کار خود را از ما دریافت نمایید.برای شروع ابتدا با استفاده از فرم اخذ گواهینامه ایزو می توانید در خواست مشاوره رایگان را ثبت نمایید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.مشاورین مجرب ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما می باشند.ما خوشحال می شویم تا بتوانیم برای پیشرفت در کسب و کارتان به شما کمک کنیم.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!