استاندارد بین المللی جدید ایزو ۱۹۴۳۴ برای کاهش حوادث معدن

ایزو 19434 ایمنی معادن

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


لزوم توجه به استاندارد ایزو ۱۹۴۳۴

هیچ شکی وجود ندارد که معادن در طول سال ها امن تر شده اند، اما معادن هنوز هم یکی از مکان های خطرناک برای کار هستند. علل خطر می تواند شامل گرد و غبار، انفجار و گازهای سمی، سقوط شفت های معدنی و عواقب شدید جانبی باشد که باعث هزاران مرگ و میر در معادن می گردد.

چرا باید از استاندارد ایزو ۱۹۴۳۴ (ایزو کاهش خطرات در معادن) بهره جست ؟

هنگامی که یک حادثه در یک معدن اتفاق می افتد، درک آنچه اتفاق افتاده دشوار است. از آنجا که بسیاری از عوامل خطر محتمل هستند، طیف گسترده ای از حوادث ممکن است رخ دهد.

یک گام کلیدی در جلوگیری از حوادث معدن این است که آنها را بر اساس نوع و علت آن ها طبقه بندی کنید، و این همان جایی است که ISO 19434 وارد می شود.

سید رضا حسینی، دبیر کمیته اجرایی کارگروه طبقه بندی حوادث مین (WG 6) که توسط کمیته فنی ISO برای معدن (ISO / TC 82) طراحی شده است، توضیح می دهد که این استاندارد نشان دهنده یک رویکرد جدید برای کار خود است: “تا به حال ISO استانداردهای معدن بیشتر به ویژگی های ایمنی برای ماشین آلات نگاه می کرد. ایزو ۱۹۴۳۴ به خود حوادث نگاه می کند و هر حادثه یک کد را نشان می دهد که علت و پیامدهای آن حادثه را نشان می دهد. “

 با استفاده از طبقه بندی صورت گرفته در ISO 19434، می توان حوادث ناشی از خطای انسانی یا سایر علل را شناسایی و از وقوع آن ها جلوگیری کرد. به گفته رضا حسینی، این استاندارد بین المللی نه تنها انواع اصلی حوادث را تعریف می کند، بلکه به طور کلی اطلاعات مربوط به ماهیت هر گونه آسیب های ناشی از وقوع حادثه را نیز شامل می شود نظیر تعیین موقعیت آنها و اینکه به چه میزان پرسنل تحت تاثیر قرار می گیرند. “

مدیریت و کاهش خطرات با اجرای استاندارد ایزو ۱۹۴۳۴ در معادن

با انتشار ایزو ۱۹۴۳۴، نیاز به مدت زمان طولانی برای یک سیستم طبقه بندی حوادث جامع معادن می باشد که می تواند یک طرح استاندارد برای همه عوامل مرتبط با حوادث معدن را ارائه دهد. این تجزیه و تحلیل کامل را سیستم های نرم افزاری یا ارزیابی دستی انجام خواهد داد. با ارائه یک زبان قابل فهم قابل درک برای ارتباط بین تمام بخش های درگیر در مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن، امید است که شرایط کاری بتواند در تمام عملیات در بخش معدن بهبود یافته و خطرات کار در این محیط پر ریسک به طرز محسوسی کاهش یابد.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!