ایزو ۳۹۰۰۱ (گواهی نامه استاندارد مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای)

ایزو 39001

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


ایزو ۳۹۰۰۱ چیست؟

امروزه مساله ایمنی ترافیک جاده ای (RTS)، یک نگرانی جهانی است. آنطور که تخمین زده می شود سالانه حدود ۱،۳ میلیون نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند و ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر در جاده های سراسر جهان مجروح می شوند و همواره این مقدار در حال افزایش است. همچنین ایمنی ترافیک جاده ای، به لحاظ تأثیرات اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی قابل توجه است.
این استاندارد بین‌المللی برای سازمان‌های عمومی و خصوصی ای که با سیستم ترافیک جاده‌ای تعامل دارند، قابل‌استفاده است. استاندارد بین المللی ایزو ۳۹۰۰۱، ابزاری را برای کمک به سازمانها فراهم می کند که باعث کاهش و در نهایت از بین بردن میزان بروز خطر مرگ و میر و صدمات جدی مربوط به تصادفات جاده ای می شود و می تواند به استفاده مقرون به صرفه تر از سیستم ترافیک جاده ای منجر شود.
این استاندارد بین المللی، عناصر عملکرد خوب مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای (RTS) را شناسایی می کند و سازمان ها را قادر می سازد به نتایج RTS مورد نظر خود برسند.

اهداف ایزو ۳۹۰۰۱

تجربه در سراسر جهان نشان داده‌است که کاهش بزرگ مرگ و میر و صدمات جدی می‌تواند از طریق اتخاذ رویکرد سیستم ایمن جامع ترافیک جاده ای (RTS) حاصل شود که این امر شامل تمرکز روشن و صریح بر روی نتایج RTS و اقدامات مبتنی بر مدیریت مناسب سازمانی است.
آنچه در عمل مشخص است این است که دولت نمی‌تواند به تنهایی به کاهش‌ نرخ مرگ و میر جاده ای دست یابد و همکاری همه سازمان‌های دست اندکار این امر را می طلبد.
با اتخاذ استاندارد بین‌المللی ایزو ۳۹۰۰۱، سازمان‌ها قادر به دستیابی به نتایج زیر می باشند:
-رسیدن به نتایج RTS در سطحی بالاتر از آنچه که می توان با رعایت قوانین و مقررات حاصل کرد.
– دستیابی به اهداف سازمانی و در عین حال همزمان دستیابی به اهداف اجتماعی.
در نتیجه شرکت‌ها و یا افرادی که متعهد به بهبود ایمنی جاده‌ها و ارائه کیفیت بالا هستند، از اجرای ایزو ۳۹۰۰۱ بهره‌مند خواهند شد. این استاندارد، عناصر بهبود یافته ترافیک جاده‌ای را شناسایی می‌کند و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به نتایج مورد نظر خود برسند.
الزامات موجود در این استاندارد بین المللی شامل توسعه و اجرای سیاست مناسب RTS ، تدوین اهداف RTS و برنامه های اقدامات مربوطه است که با توجه به الزامات قانونی و سایر مواردی که سازمان در آن سهیم است شامل اطلاعات مربوط به عناصر و معیارهای مربوط به RTS  می باشد. این استاندارد بین المللی بدون توجه به نوع، اندازه و محصولات یا خدمات ارائه شده قابل اجرا برای هر سازمانی است.
الف) بهبود عملکرد RTS ،
ب) ایجاد، پیاده سازی، حفظ و بهبود سیستم مدیریت RTS ،
ج) مطمین ساختن خود از انطباق با خط مشی اعلام شده
د) انطباق با این استاندارد بین المللی
استاندارد بین‌المللی ایزو ۳۹۰۰۱ برای رسیدگی به مدیریت RTS پیاده شده‌است. هدف از آن مشخص کردن الزامات فنی و کیفی محصولات و خدمات حمل و نقل (به عنوان مثال راه‌ها، تابلوهای راهنما، چراغ‌ها، اتومبیل‌ها، ترامواها، کالا و خدمات حمل و نقل مسافری، نجات و خدمات اضطراری) نیست.استاندارد ۳۹۰۰۱ قصد ندارد کاربران جاده‌ها را از تعهدات خود برای پیروی از قانون و رفتار مسئولانه معاف کند.
همه الزامات این استاندارد بین‌المللی عمومی هستند اما این امر به معنای یکسان سازی ساختار سیستم های مدیریت RTS یا یکسان سازی مستندات نیست.

چرا مدیریت ایمنی جاده مهم است؟

ایزو ۳۹۰۰۱ مربوط به پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت ایمنی ترافیک جاده‌ای است که کیفیت و کارایی بالا در مدیریت ترافیک جاده‌ای را تضمین می‌کند. سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیکی جاده برای کاهش تلفات و آسیب‌های جدی مربوط به تصادفات جاده‌ای طراحی شده‌اند. استاندارد بین‌المللی ایزو ۳۹۰۰۱ شامل الزاماتی است که به سازمان‌ها در ایجاد و پیاده‌سازی سیاست‌های RTS، اهداف و استراتژی‌ها کمک می‌کند. متخصصان که با ایمنی ترافیکی جاده کار می‌کنند، می‌توانند با کسب استاندارد ایزو۳۹۰۰۱ به سازمان‌های خود کمک کنند تا به اهداف خود دست یابند. آن‌ها می‌توانند بعنوان یک پله ارتقا برای کسب‌وکار خود خدماتی ارائه کنند که منجر به فرصت‌های شغلی بهتر و متعاقباً افزایش فرصت برای درآمدهای بالاتر خواهد شد.
ایزو ۳۹۰۰۱ مهم است چون:
۱-  اجازه می دهد به شما تا سیستم مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای را اجرا کنید (RTS) که بسیار کم هزینه و با کیفیت است.
۲- ایزو ۳۹۰۰۱ مرگها و حوادث جاده ای را بسیار کاهش می دهد.
۳- این استاندارد شما را قادر می سازد تا به سازمان ها در دستیابی به اهداف مورد نظرشان با اعمال مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای (RTS) کمک کنید.
۴- به شما کمک می کند تا سطح رضایت مشتریان را بالا ببرید.

مزایای کسب  استاندارد ۳۹۰۰۱

با صدور گواهینامه ISO 39001  می توانید:

  • از کیفیت و ایمنی ترافیک جاده اطمینان حاصل کنید
  • افزایش بهره وری از سیستم های مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای (RTSMS)
  • در زمینه کاهش هزینه ها تخصص کسب کنید
  • به دست آوردن مزیت رقابتی
  • برای دستیابی به اهداف خود به سازمان کمک کنید
  • اطمینان از قابلیت اطمینان مشتری

چگونه می توانید گواهی نامه  ایزو ۳۹۰۰۱ را اخذ کنید؟

اگر مایل به کسب گواهینامه ایزو ۳۹۰۰۱ هستید، کارشناسان ما تجربه ای ارزشمند را برای شما تضمین می کنند که به موجب آن نیازهای شما برآورده می شود و شما جزئی از شبکه جهانی ما خواهید شد.

با ما در تماس باشید!

برای کسب اطلاعت بیشتر با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای مشاوره رایگان فرم اخذ ایزو را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!