ایزو ۱۴۰۶۵:۲۰۲۰ – اصول و الزامات عمومی برای اعتبارسنجی و تأیید اطلاعات زیست محیطی

ایزو 14065

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


کاهش تاثیر ما بر محیط‌زیست را می توان با سنجش میزان آن بررسی نمود. یک استاندارد کلیدی در سری ایزو برای ارزیابی و تایید اطلاعات محیطی به روز شده‌است.

سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای به اطلاعات زیست محیطی روی‌آورده اند تا به هدایت تصمیمات کمک کنند و مقررات ملی یا طرح‌های تشویقی را برآورده کنند، اما داده‌ها باید معتبر باشند تا از آن‌ها به درستی استفاده شود.

ایزو ۱۴۰۶۵:۲۰۲۰، اصول و الزامات عمومی برای اعتبارسنجی و تأیید اطلاعات زیست محیطی، اصول و الزامات مربوط به نهادهای انجام دهنده اعتبار سنجی و تأیید اظهارات اطلاعات زیست محیطی را مشخص می کند.

این استاندارد که قبلاً عمدتاً به انتشار گازهای گلخانه ای اختصاص داشت، به منظور پوشش انواع اطلاعات زیست محیطی، از جمله توضیحات گازهای گلخانه ای، اثرات کربن و آب، گزارش پایداری، اطلاعات مربوط به اوراق قرضه سبز و سایر ابزارهای مالی، به روز و تقویت شده است.

این استاندارد یک بخش کاربردی برای ایزو ۱۷۰۲۹ (ارزیابی انطباق) است. همچنین اصول و الزامات عمومی برای اعتبارسنجی و تأیید اعتبار و پایه ای برای ارزیابی و تشخیص صلاحیت نهادهای تأیید، ارائه می دهد.

ایزو ۱۴۰۶۵ توسط کمیته فنی ISO / TC 207، مدیریت محیط زیست، کمیته فرعی SC 7، مدیریت گازهای گلخانه ای و فعالیت های مربوطه که دبیرخانه آن توسط SCC، عضو ایزو برای کانادا برگزار می شود، تهیه و به روز شد.

در رابطه با اخذ ایزو سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر گواهینامه های ایزو مطابق با نوع کسب و کارتان می توانید با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

همچنین برای مشاوره رایگان اخذ ایزو می توانید فرم دریافت گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید. سپس مشاورین ما با شما تماس خواهند گرفت.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!