ایزو ۲۷۰۰۲ چیست؟ فن آوری اطلاعات – تکنیک های امنیتی – قانون عمل برای کنترل امنیت اطلاعات

کنترل امنیت اطلاعات در ایزو 27002

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


با افزایش تهدیدات امنیتی اطلاعات داخلی و خارجی، سازمان ها به طور فزاینده‌ای اهمیت اجرای بهترین کنترل‌های عملی را برای حفاظت از دارایی‌های اطلاعاتی خود به رسمیت می‌شناسند. با اجرا و نگه داشتن کنترل های مناسب، سازمان ها کمتر در معرض نقض امنیت اطلاعات و خسارات مالی و اعتباری قرار می گیرند.

گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۲ چیست؟

ISO / IEC 27002 یک استاندارد بین المللی است که راهنمایی هایی را برای بهترین شیوه های مدیریت امنیت امنیت اطلاعات ارائه می دهد. این شیوه های مدیریتی به سازمانهای شما کمک می کند تا در فعالیتهای بین سازمانی خود اعتماد به نفس داشته و مجموعه کنترل مناسبی را از جمله سیاست ها، فرایندها، ساختارهای سازمانی و عملکردهای نرم افزاری و سخت افزاری به کار گیرید.

این استاندارد یک سند عمومی است که به عنوان مرجع برای انتخاب کنترل‌ها در فرآیند اجرای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات استفاده می‌شود. ایزو ۲۷۰۰۲ مربوط به انواع سازمان‌ها از جمله بخش‌های دولتی و خصوصی، بازرگانی و هر سازمان دیگری که با خطرات امنیتی اطلاعات مواجه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا اخذ ایزو ۲۷۰۰۲ برای سازمان شما مهم است؟

اخذ ISO / IEC 27002 ضروری است. گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۲ دستورالعملهای اساسی را برای کمک به شما در شروع، پیاده سازی، حفظ و بهبود مدیریت امنیت اطلاعات در یک سازمان به شما ارائه می دهد. کنترل‌های مطرح‌شده در استاندارد، به شما کمک می‌کند تا به شناسایی و رسیدگی به الزامات خاص در یک رویکرد ارزیابی ریسک رسمی کمک کند.اخذ ISO / IEC 27002 به شما امکان می دهد دانش لازم را بدست آورید تا به سازمانها اطمینان دهید که دارایی های اطلاعات با ارزش با استاندارد شناخته شده بین المللی محافظت می شوند. مزایایی که در بالا گفته شد، برای سازمانها در تمام سطوح امنیتی و برای سازمانهای بزرگ، معتبر است.

مزایای صدور گواهینامه ISO / IEC 27002 چیست؟

  • با پیروی از چارچوب و اصول مربوط به ایزو ۲۷۰۰۲، اجرای کنترل‌های امنیتی اطلاعات را درک خواهید کرد.
  • رابطه بین اجزای کنترل امنیت اطلاعات، از جمله مسئولیت، استراتژی، عملکرد، انطباق و رفتار انسانی را درک خواهید کرد.
  • مهارت های لازم را می توانید برای حمایت از یک سازمان در اجرا و مدیریت کنترل های مداوم امنیت اطلاعات بر اساس ISO / IEC 27002 کسب خواهید نمود.

سایر مزایا به شرح زیر است:

  • توانایی انجام ارزیابی ریسک تناوبی در یک سازمان
  • توانایی کمک به سازمان‌ها برای بهبود وضعیت امنیت اطلاعات
  • توانایی تهیه و اجرای استراتژی‌های بهینه‌سازی هزینه سازمان

سیاست های امنیت اطلاعات

داشتن یک سیاست امنیت اطلاعات

باید یک سندی ایجاد شود که سازمان اهداف امنیتی اطلاعات را مدیریت می کند. این سند نیاز به تأیید مدیریت دارد.

بازبینی سیاست امنیت اطلاعات به طور منظم

زمانی که این سیاست‌ها در حال اجرا هستند، باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرند. بهترین رویکرد برای این کار، تنظیم یک جلسه منظم است. اگر هر تغییری ایجاد شود، مدیریت باید موافقت خود را اعلام کند.

همین حالا اقدام نمایید!

داشتن گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۲، درهای شغلی زیادی را در آینده به سوی شما باز خواهد کرد. کارشناسان ایزوسیستم برای سهولت در روند صدور گواهینامه ایزو، در اختیار شما هستند و بهترین شیوه های ممکن در مورد پیاده سازی گواهینامه های ایزو را به شما ارائه می دهند.

برای شروع مرحله اول، با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس بگیرید.

همچنین می توانید برای مشاوره رایگان فرم دریافت گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!