عدم اعتبار گواهینامه های صادره تحت اعتبار IAS از تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۰

عدم اعتبار گواهینامه تحت اعتبار IAS

مرجع اعتباردهی ایزو IAS کجاست ؟

مرجع اعتباردهی IAS یک مرجع اعتباردهی خصوصی ولی تحت اعتبار IAF برای صدور گواهینامه ایزو است. دفتر مرکزی این مرجع اعتباردهی در ایالات متحده بوده لکن عموم شرکت های تحت صلاحیت شده توسط IAS از کشورهای هندوستان ، ترکیه ، چین ، بنگلادش ، کره ، نیجریه ، امارات و … می باشند. به عبارت دیگر غالب شرکت های زیرمجموعه ی IAS غیر آمریکایی به ویژه از هندوستان می باشند.

قبلا در مقاله ای با عنوان گواهینامه های ایزو به نام آمریکا و به کام هندوستان به طور کامل به این موضوع پرداختیم.

آیا گواهینامه های ایزو صادره تحت اعتبار IAS  در ایران اعتبار دارند؟

خیر معتبر نیستند ، در زمان نگارش این مقاله و پیرو ابلاغیه ای که در در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۰ توسط نهاد اعتباردهی IAS منتشر گردیده است ۵ کشور شامل :

  • ایران

  • سوریه

  • کوبا

  • کره شمالی

  • افغانستان

اجازه دریافت گواهینامه های تحت اعتبار IAS را نخواهند داشت و به عبارت دیگر لوگو IAS در این گواهینامه ها درج نگردیده و تحت اعتبار این نهاد قرار نخواهند گرفت.

در این دستورالعمل به ابلاغیه کاخ سفید و تحریم های مربوط به ایران و کشورهای نامبرده اشاره گردیده است و حق صدور و همکاری با شرکت های ایرانی تماما سلب گردیده است.

به عبارت دیگر اگر یک مرجع صدور تحت اعتبار IAS اقدام به صدور با لوگو IAS برای شرکت های ایرانی نماید تخلف محرز نموده است و اگر هم بدون لوگو  IAS اقدام به صدور نماید به منزله صدور نان اکردیت و فاقد پشتبانی توسط نهاد اعتباردهی IAS می باشد. و گواهینامه مربوطه نیز قطعا تحت اعتبار IAF نیز نخواهد بود.

در ادامه تصویر ابلاغیه IAS  را مشاهده می نمایید:


راهنمایی و مشاوره جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر

در صورتی که نیاز به راهنمایی برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF  یا ASCB داشتید. همچنین برای اخذ گواهینامه CE از مراجع صدور NB ثبت کمیسیون اروپا و دارای کد چهار رقمی ناندو می توانید با مرکز مشاور مدیریت ایزوسیستم (رتبه یک خدمات مدیریت کل کشور و واحد برتر فنی مهندسی به انتخاب وزارت صنعت، معدن و تجارت) تماس حاصل فرمایید. شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ پاسخگوی شماست.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!