چگونه ایزو می تواند کسب و کار شما را در برابر بحران حفاظت کند؟

پایداری و محافظت از کسب و کار در برابر بحران با اخذ ایزو

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


وقوع یک بحران همیشه غیر منتظره است، اما این به آن معنا نیست که پاسخ شما به آن باید به همان اندازه غافلگیر کننده باشد. با ارزیابی منظم در برابر خطرات ناشی از مشاغل، محصولات و خدمات، می توانید برنامه هایی بدون عیب تهیه کنید که در صورت بروز بدترین وضعیت بدانید که باید چه کاری انجام دهید.

گواهینامه های ایزو، بر حسب ماهیت، فرایند و رویه آنها متمرکز می شوند. این موارد بدان معناست که استانداردهای ایزو کسب و کار شما را تقویت می کنند تا خطرات را ارزیابی کرده و برنامه هایی ویژه برای کاهش یا از بین بردن آنها داشته باشید. گواهینامه های ایزو همچنین با آموزش و توانمندسازی، کارکنان را تشویق می کنند تا در نقش و وظایف خود در یک بحران اعتماد به نفس داشته باشند. استانداردهای ایزو همچنین به اهمیت آزمایش برنامه هایی را که شما ترسیم کرده اید، نیز تاکید می کنند.

در شرایط اضطراری، ایزو ۹۰۰۱، ۲۲۳۰۱، ایزو ۲۷۰۰۱ و به ویژه ایزو ۴۵۰۰۱ استانداردهای بسیار مناسبی هستند که می توانید اخذ نمایید. به همین دلیل در ادامه به اهمیت این استانداردها اشاره می نماییم.

چگونه ISO 9001 می تواند در بحران کمک کند

سیستم مدیریت کیفیت در سازمان، یک ساختار مرتب را ایجاد و تقویت می کند. برای رسیدن به گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، باید از تمام فرآیندهای کسب‌وکار خود آگاه باشید تا محصولات و خدمات باکیفیت و تغییر ناپذیری تولید نمایید. آگاهی از فرآیندهای کسب و کار بدان معنی است که شما درک می کنید که چه چیزی می تواند در توانایی شما در ارائه بهترین عملکرد تأثیر بگذارد.

این موارد می تواند خطرات مربوط به تأمین، جمع آوری مواد اولیه و منابع، مباحث لجستیکی یا حتی قوانین را شامل شود.

پس از آگاهی از خطرات، می توانید در جهت به حداقل رساندن آنها یا از بین بردن آنها تلاش کنید. برای مثال، شما می‌توانید فهرستی از تامین کنندگان تایید شده، تجهیزات IT  داشته باشید که به کارمندان این امکان را می دهد که در صورت تعطیلی غیر منتظره محل کسب و کار، در مکان های جایگزین یا در خانه کار کنند.

ایزو ۹۰۰۱ همچنین نشان‌دهنده اهمیت رهبری است. اخذ ایزو ۹۰۰۱، مشاغل را تشویق و تقویت می کند تا نقش ها و مسئولیت ها را به وضوح تعریف کنند تا رهبران مشاغل بتوانند با اطمینان در ادامه تحویل محصولات یا خدمات به بهترین حالت ممکن عمل کنند.

حفظ کسب‌وکار در وضعیت اضطراری با اخذ ایزو ۲۲۳۰۱

ISO 22301 – سیستم مدیریت تداوم کسب و کار، بزرگترین محافظ در بخش مشاغل می باشد. دلیل اصلی اخذ ایزو ۲۲۳۰۱ این است که سازمان ها بتوانند رویه هایی را اجرا کنند که امکان ادامه امنیت برای فعالیتهای تجاری را فراهم کند.

استاندارد ایزو ۲۲۳۰۱، علاوه بر کمک در شناسایی تهدیدها، شما را ترغیب می کند که در اقدامات خود فعال باشید و برای حفظ موارد حساس در تجارت برنامه ریزی کنید. با ایجاد برنامه های ویژه و آزمایش آنها در سناریو های مختلف، می توانید به حداقل رساندن آسیب و بهبود زمان بازیابی شغلی خود کمک کنید.

به عنوان مثال، در مورد بیماری های شایع و گسترده در محیط کار، برنامه‌ریزی موثر شامل آموزش کارکنان در زمینه بهداشت و همچنین آموزش متقابل است. همچنین داشتن تجهیزات مناسب برای کارمندان باعث می شود تا بتوانند در خانه نیز کار کنند و به سرورهای اصلی و مهم دسترسی داشته باشند و خطوط تلفنی را پاسخگو باشند.

مدیریت بحران برای داده ها با ISO 27001

امنیت داده نیز می‌تواند تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی مورد تهدید قرار گیرد. سیل می‌تواند به داده های شما آسیب برساند و ممکن است دیگر قادر به رسیدن به تجهیزات به منظور بازگرداندن سالم و ایمن آن نباشید. و اگر کارکنان مجبور به کار از راه دور شوند، ممکن است نیاز به دسترسی به اطلاعات حساس تری در خارج از دفتر کار داشته باشند که این امر می‌تواند خطراتی از جمله سرقت را در پی داشته باشد.

ایزو ۲۷۰۰۱ به منظور حفاظت از اطلاعات شما، شما را ترغیب می کند که سایت خود را امن کرده و خطراتی مانند آتش‌سوزی، سیل و سرقت را کنترل نمایید. شاید لازم باشد سرورهای خود را به محلی منتقل کنید که تحت‌تاثیر سیل قرار نگیرد، یا باید امنیت سایت را افزایش دهید تا فقط افراد مجاز بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اخذ ایزو ۲۷۰۰۱ می‌تواند تا حد زیادی بحران را مدیریت نماید.

حفاظت از پرسنل خود با ایزو ۴۵۰۰۱

در صورت بروز بحران، داشتن سلامت شغلی و ایمنی شغلی و رویه‌های ایمنی به شما کمک خواهد کرد تا پرسنل خود را، سالم و ایمن نگاه دارید.

برای اخذ ایزو ۴۵۰۰۱، شما باید خطرات مربوط به پرسنل خود را در حین کار شناسایی کنید. شناسایی این خطرات بسته به کسب‌وکار شما می تواند بسیار گسترده باشد. با شناسایی تهدیدات احتمالی، می توانید موراد را ارزیابی نمایید. ارزیابی خطرات در آگاهی از برنامه ها در نحوه تهیه و مقابله کمک می کند.

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ همچنین نیازمند برنامه‌های آماده‌سازی اضطراری است. این مورد به عنوان شرایط اضطراری، نیاز به پاسخ فوری و موثر به منظور به حداقل رساندن خطرات بر کسب‌وکار شما دارد. پاسخ فوری به کاهش خطرات، به شما قوت قلب می‌دهد. زیرا شما خواهید دانست که در صورت وقوع حوادث، روش‌های اضطراری شما مناسب خواهند بود.

آیا می‌خواهید کسب و کارتان از قرار گرفتن در معرض بلایای طبیعی محافظت کنید؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را انعطاف‌پذیرتر، فعال و پاسخگو در برابر خطرات بالقوه و شرایط اضطراری قرار دهید، اخذ ایزو متناسب با کسب و کارتان می‌تواند، چارچوب و آماده‌سازی مناسب برای مقابله با خطرات را به شما بدهد.

اخذ ایزو معتبر در محیطی امن!

اگر می‌خواهید درباره نیازهای کسب‌وکار خود صحبت کنید و در مورد استانداردهای ایزو بیشتر بدانید، با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید. تیم مجرب ایزوسیستم آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

همچنین برای اخذ ایزو می توانید فرم دریافت گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با تماس تماس بگیرند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!