چگونه گواهینامه ایزو می تواند به رشد یکپارچه سازمان شما کمک کند؟

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


رشد یکپارچه سازمان در گرو اخذ استانداردهای جهانی

بدون شک، اولین و مهمترین هدف صدور گواهینامه ایزو، دستیابی به سطح مطلوب مطابق با معیارهای کیفیت جهانی و حفظ مداوم آن در تجارت است. برای رشد کسب و کار مطلوب و پایدار، نیاز به انطباق با استانداردهای مختلف ایزو که صدور گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ از اهمیت ویژه ای برخوردار است، می باشد.زیرا جنبه اصلی رضایت مشتری را بطور جامع ارائه می دهد.

در قرن بیست و یکم، اخذ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و اخذ گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ نیز به یک نیاز تبدیل شده است. بنابراین، اخذ این استانداردها برای هر سازمانی در عصر امروز بسیار ضروری است. این معیارها تا حد زیادی به طور غیرمستقیم به هدف بهره وری کیفیت از طریق ابزار پایدار و اقتصادی می پردازند.

این مقاله براساس نحوه روابط متقابل استاندارد ایزو در رشد یکپارچه یک سازمان است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد استانداردهای بین المللی ایزو بدست آورید یا گواهینامه ایزو را بصورت آنلاین ثبت کنید، با ما همراه باشید. بیایید به جزئیات بپردازیم.

چه تفاوت هایی بین ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۵۰۰۰۱ وجود دارد؟

استاندارد مدیریت انرژی (ایزو ۵۰۰۰۱)، به طور خاص بر توانایی سازمان برای مدیریت منابع انرژی و استفاده از انرژی تمرکز می کند.ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد سیستم مدیریت محیط زیست می باشد که بر محیطی که سازمان می تواند بر آنها تأثیر بگذارد، تمرکز دارد.ایزو ۱۴۰۰۱ شامل موضوعات مرتبط با انرژی است اما مشخصات دقیقی برای سیستم مدیریت انرژی ذکر نمی‌کند.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نشان‌دهنده استاندارد مدیریت کیفیت بر مشتری و نیازهای مشتری است. به طور کلی، سیستم‌های مدیریتی در کنار هم اجازه می‌دهند یک سازمان کسب‌وکار خود را به صورت استراتژیک اداره کند.

ایزو ۵۰۰۰۱ می‌تواند در ارتباط با دیگر استانداردهای مدیریت ایزو به کار رود تا به شناسایی فرصت‌های بیشتر برای ذخیره انرژی یا به عنوان استاندارد سیستم مدیریت تنها برای سازمان هایی که نگران هزینه‌های انرژی هستند، کمک کند.

روابط مختلف استانداردهای ایزو چگونه حفظ می شود؟

روابط استانداردهای ایزو به صورت مختلف حفظ می شود. زیرا از چندین طریق به یکدیگر مرتبط می شوند. با در نظر گرفتن اصطلاح پایداری، همه جنبه ها مانند مدیریت کیفیت، محیط زیست و مدیریت انرژی به هم پیوسته اند.

شیوه های سازگار با محیط زیست و انرژی با هزینه های عملیاتی به بهره وری بهینه ختم میشود. در نهایت رضایت مشتری را که هدف نهایی صدور گواهینامه ISO 9001 است، افزایش دهد.

چرا نیاز است تا ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۵۰۰۰۱ با هم ادغام شوند؟

ممکن است که یک موسس شرکت (کارآفرین) بر اساس اهداف، آرزوها و منابع یک سازمان بر همه ی جنبه ها تمرکز کند. با این حال، این سناریو به طور مداوم در حال تغییر است و خواهان ادغام همه سیستم‌های مدیریتی در سازمان می باشد که علی‌رغم وجود سلامت و ایمنی شغلی و بسیاری موارد دیگر، شامل جنبه‌های کلیدی دیگری است که عبارتند از: مدیریت کیفیت، محیط‌ زیست و مدیریت انرژی.

برای به دست آوردن مزایا و رشد یکپارچه کسب و کار، اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ لازم است. این ارتباطات مختلف در استاندارد های ایزو برای رشد یکپارچه یک سازمان ضروری است.

چگونه می توانید به رشد همه جانبه در یک روش یکپارچه دست یابید؟

در حقیقت، به تنهایی یک سیستم مدیریت محیط زیست (ایزو ۱۴۰۰۱) ممکن است هدف از بهره وری انرژی را برآورده نکند و ممکن است بینش روشنی در مورد چگونگی استفاده یک سازمان از انرژی، به گونه‌ای که کمترین تاثیر بر محیط بگذارد، قرار ندهد.

بنابراین، اگر یک سازمان در کنار استاندارد مدیریت محیط زیست به سمت بهره وری انرژی (استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱) تلاش کند، می تواند تعادل کاملی بین این دو استاندارد برقرار کند. اگرچه، ممکن است هزینه های اولیه بالاتری را شامل شود، اما می تواند مزایای همیشگی را به همراه آورد. یک کارآفرین عاقل نباید گرایش به فرار از چنین هزینه های اولیه داشته باشد.

ثبت درخواست صدور گواهینامه ایزو

جهت اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱، گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ همین حالا اقدام کنید.

ایزو سیستم برترین مرکز صدور گواهینامه های بین المللی ایزو معتبر با بالاترین درجه اعتباردهی می باشد.در حال حاضر مرکز ایزو سیستم به عنوان برترین شرکت مشاور مدیریت کشور و واحد برتر فنی مهندسی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است.متخصصان ما برای راهنمایی شما برای هرگونه سؤال در دسترس هستند.شما می توانید درخواست خود تنها با چند کلیک از طریق فرم اخذ گواهینامه ایزو تکمیل نمایید و یا با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!