کاربرد اخذ ایزو برای کسب و کار های کوچک چیست؟

گواهینامه ایزو کسب و کارهاو شرکت های کوچک(1)

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


ایزوسیستم به عنوان یک مرکز مشاوره و مجری صدور گواهینامه ایزو شرکت ها و سازمان ها، برای کمک به شرکت ها در طیف وسیعی از صنایع برای بهبود کسب و کارها، خدماتی از قبیل مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو را ارائه می دهد. ما تجربه وسیعی در کار با سازمان‌های مختلف در همه اندازه‌ها، از جمله کسب و کارهای کوچک داریم.

در ایزوسیستم ما ارتباط خود با مشتریان را در قالب  یک مشارکت می بینیم. ما در ارائه بهترین فرایندها و برنامه ها افتخار می کنیم و به مشاغل کوچک شما کمک می کنیم تا از رقبا متمایز شوید. ممیز حسابداری ایزوسیستم به شما کمک خواهد کرد تا در طی فرآیند صدور گواهینامه احساس راحتی کنید. ایزوسیستم با انواع تجارت‌های کوچک نیز کار می‌کند. بنابراین حسابرسان ما نیازهای منحصربفرد و چالش‌های محیط کسب‌وکار کوچک را درک می‌کنند.

بخش تجارت کوچک

بخش تجاری کوچک بخشهای بزرگی از اقتصادهای جهان را تشکیل می دهد.با این حال تجارت‌های کوچک با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

مشاغل کوچک مشکلات زیادی دارند. در نتیجه، برخی معتقدند صدور گواهینامه ایزو برای کسب و کار آن ها مناسب نیست یا می ترسند که صدور گواهینامه و حسابرسی باعث فشار بیش از حد و اختلال در کسب و کار آن ها شود.اما در حقیقت اصلا اینگونه نیست. گواهینامه های ایزو برای مشاغل کوچک مزایای بسیاری دارد.در ادامه چند نمونه از مزایای اخذ ایزو برای کسب و کارهای کوچک را بیان می نماییم:

  • اخذ ایزو موجب بهبود کیفیت محصول، ثبات و پایداری محصول می شود.
  • موجب کاهش ضایعات و اثرات زیست‌محیطی و سازگاری با مقررات محیط زیست و ایمنی می شود.
  • باعث افزایش اعتماد مشتری و در نتیجه منجر به جذب مشتری بیشتر می گردد.
  • امکان اخذ قرارداد بامشتریان و سازمانهای مختلفی که فقط با مشاغل دارای گواهینامه ایزو کار می کنند، فراهم می شود.
  • توانایی رقابت با مشاغل بزرگتر مهیا می شود.

استانداردهای تجاری کوچک توسط ایزوسیستم پشتیبانی می شوند

در سازمانهای کوچک تر، یک سیستم مدیریتی سازگار با ایزو می تواند یک مزیت مهم هنگام رقابت برای مشاغل جدید یا مدیریت چالش ها باشد. تمام استانداردهای ایزو بر اساس چرخه بهبود مستمر استوار هستند که در آن معیارها برای پاسخگویی به نیازها و اهداف، ایجاد می شوند.

ایزو مجموعه متنوعی از استانداردها را منتشر می کند. بسیاری از این استانداردها می توانند برای مشاغل کوچک تر و همچنین بزرگ تر اعمال شوند.در ادامه، ما به تعدادی از استانداردهای مهم، اشاره می کنیم:

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ (مدیریت کیفیت): ایزو ۹۰۰۱ یک سیستم مدیریت کیفیت عمومی است که می تواند به طور گسترده در هر کسب و کاری مورد استفاده قرار گیرد. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یک استاندارد جهانی شناخته شده است که می تواند به شما در حرکت به بازارهای جدید کمک کند و جایگاه و اعتبار کسب و کارتان را در کنار مشتریان، تأمین کنندگان و سایر ذینفعان بهبود بخشد. شما می توانید از ISO 9001 برای افزایش کنترل کیفیت و رضایت کلی مشتری، ساده کردن گردش کار، مدیریت بهتر ریسک و ساده کردن حسابرسی و سایر موارد مربوط به رعایت مقررات استفاده کنید.

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ (مدیریت محیط زیست): ضایعات و هزینه های بالای عملیاتی مشکلاتی هستند که بسیاری از مشاغل کوچک قادر به پرداخت آن نیستند.علاوه بر موارد ذکر شده، خطر عدم رعایت مقررات زیست محیطی را نیز به آن بیفزایید.مشخص است که چرا ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد مفید برای کسب و کارها است. ایزو ۱۴۰۰۱ بهترین شیوه های مدیریت محیط زیست را تشریح می کند و کمک می کند تا تولید ضایعات را بدون آسیب به بهره وری کاهش دهند. از ISO 14001 استفاده کنید تا اهداف زیست محیطی را مشخص کنید.رعایت موارد فوق به شما کمک می کند تا شغلی سودآورتر داشته باشید.

گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ (مدیریت انرژی): کاهش ضایعات تنها یکی از مؤلفه های مدیریت محیط زیست برای مشاغل کوچک است. ایزو ۵۰۰۰۱ به طور خاص روی راندمان انرژی متمرکز است و به شما ابزاری برای کاهش مصرف از سطح زمین را می دهد.امروزه در یک تجارت کوچک تر، ایجاد تغییرات باعث صرفه جویی در هزینه می شود و هم موقعیتی را برای رشد و پیشرفت در آینده به شکلی پایدار ایجاد می کند. اگر در حال حاضر گواهینامه ISO 14001 را اخذ کرده اید، چارچوبی را برای الزامات ایزو ۵۰۰۰۱ در اختیار دارید و می توانید این استاندارد را در کنار ایزو ۱۴۰۰۱ اخذ نمایید.

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ (سلامت و ایمنی): هزینه و صدمه طولانی مدت، حتی یک حادثه جزئی در محل کار می تواند برای مشاغل کوچک تر ویران کننده باشد. به همین دلیل تنها داشتن سیستم مدیریت صحیح سلامت و ایمنی مناسب بسیار مهم است. ایزو ۴۵۰۰۱ یک سیستم مدیریت سلامتی و ایمنی است که برای هر شغل کوچکی قابل اجرا می باشد. شناسایی خطرات محل کار، کاهش خطرات، جلوگیری از بهره‌وری از دست رفته و ایجاد فرهنگ کلی ایمنی در سازمان شما بسیار آسان است.

گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱ (امنیت اطلاعات): در حالی که هکر های مشهور علیه شرکتهای بزرگ بیشترین توجه را به خود جلب می کنند، مشاغل کوچک نیز به ویژه آنهایی که سیاست های کافی برای محافظت ندارند، به طور فزاینده ای به هدف انتخاب هکرها تبدیل می شوند. ایزو ۲۷۰۰۱ با محافظت از دارایی ها و رعایت مقررات،به اجرای یک سیستم مدیریتی امن و فعال تر کمک می کند. از ISO 27001 استفاده کنید تا امنیت و داده های شخصی خود را ایمن نگه دارید، زمان وقوع حادثه و ضرر را به حداقل برسانید و یک سیستم بهبود مستمر را برای مدیریت خطرات آینده اعمال کنید.

در هر صنعتی که کار می کنید، سازمان شما ۱۰ کارمند یا ۱۰۰ کارمند داشته باشد، رعایت هر یک از سیستم های مدیریت فوق می تواند به شما در تمایز عملکرد در رقابت، کنترل هزینه ها و استفاده از چندین مزیت مهم دیگر کمک کند.

چرا ایزوسیستم؟

ما با سازمان ها و کسب و کارهای شناخته و همچنین بسیاری از مشاغل کوچک همکاری کرده ایم. در ایزوسیستم، ما در تلاشیم تا همیشه بهترین خدمات را ارائه کنیم.از این بابت خرسندیم که به این موقعیت دست یافتیم.به همین دلیل مجموعه ایزوسیستم موفق به کسب رتبه نخست شرکت های مشاور مدیریت و واحد برتر فنی مهندسی کل کشور از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت گردیده است.

همین امروز شروع کنید! و برای اخذ ایزو معتبر آستین بالا بزنید…

از امروز فرایند اخذ ایزو و صدور گواهینامه ایزو کسب و کار خود را شروع کنید. فرم درخواست گواهینامه ایزو را برای مشاوره رایگان تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.کارشناسان ما مراحل اجرا و صدور گواهینامه ایزو و الزامات فنی را به روشنی برای شما توضیح خواهند داد. همچنین می توانید با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!