کارهایی که می توانید برای کاهش هزینه های انرژی خود با ایزو ۵۰۰۰۱ انجام دهید!

کاهش هزینه انرژی با ایزو 50001

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


مصرف انرژی در بخش تجاری تقریبا ۳ برابر نرخ در مقایسه با بخش مسکونی است. تغییرات آب و هوا در حال تبدیل شدن به یک مساله مهم است و راه‌های زیادی وجود دارد که در آن شما می‌توانید سهم خود را برای کمک به محیط‌زیست و تاثیر آن در آینده انجام دهید. مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ تضمین می‌کند که سازمان شما بالاترین استاندارد، یعنی سیستم مدیریت انرژی شناخته‌شده بین‌المللی را دارد. گام‌های کوچک و ساده‌ای وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از ایزو ۵۰۰۰۱ برای کارآمدتر کردن انرژی در دفتر و یا در خانه خود انجام دهید.

گرمایش

آیا می دانید پایین آمدن ترموستات در منزل یا محل کار شما با دمای ۱ درجه سانتیگراد می تواند قبض گرمایشی شما را تا ۱۰٪ کاهش دهد؟ بیشترین میزان تقاضای انرژی، گرمایش فضا، آب گرم و روشنایی است. بسیاری از افراد ترموستات خود را بسیار بالاتر از آنچه لازم است تنظیم می نمایند. اگر بالاتر از ۲۰ درجه سانتیگراد می باشد، آن را به یک درجه پایین بیاورید. چه این کار را در خانه یا محل کار خود انجام دهید، تا زمانی که قبض گرمایش را دریافت نکنید، متوجه این تفاوت نخواهید شد!

آیا تاکنون فکر کرده اید که چگونه پنجره های شما بر دمای یک اتاق تأثیر می گذارد؟ نصب پنجره های دو جداره در سراسر ساختمان توصیه می شود. زیرا تلفات حرارتی از طریق لعاب های نازک یا آب بندی های ضعیف می تواند یک عامل رایج در هدر رفتن انرژی باشد. همچنین اجرای سیاست های هوشمند انرژی در سازمان شما می تواند تفاوت های بزرگی را ایجاد کند.

به عنوان مثال، سیاستی را ایجاد نمایید تا اطمینان حاصل کنید که درهای جلسات در صورت عدم استفاده بسته می شوند تا از گرمازدگی جلوگیری شود. این امر باعث کاهش مصرف انرژی سازمان و کاهش هزینه ها می شود.

روشنایی

چراغ ها را به هنگام ترک یک اتاق خاموش نمایید. این موضوع را بعضی از افراد رعایت می کنند. اما اغلب در خانه ها و سازمان ها چراغ ها بدون هدف، روشن باقی می مانند. نمونه ای از چراغ هایی که در خانه ها روشن می شوند، معمولاً در سالن اصلی قرار دارند و وقتی کسی در سالن نباشد، روشن می ماند. همین مساله در مورد روشن ماندن چراغ‌ها در رستوران و یا اتاق‌های جلسه نیز صدق می‌کند. در حالی که در حال استفاده از آن‌ها نیستند. همچنین لازم نیست که تمام شب را وقتی همه افراد برای عصر یا آخر هفته به بیرون می روند، چراغ روشن باشد.

به سادگی خاموش کردن این چراغ ها و از جمله استفاده از حسگرهای هوشمند که در صورت عدم تشخیص حرکت، چراغ را خاموش می کنند، نه تنها باعث می شود سازمان شما از نظر انرژی کارآمدتر باشد، بلکه سود قبض انرژی شما افزایش می یابد.

تجهیزات/ فن‌آوری

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که با قرار دادن کامپیوتر به حالت خواب (Sleep Mode)، نمایشگر خود را خاموش کرده‌اید؟ در واقع، صفحه خالی هنوز هم از برق استفاده می‌کند. چون شما فقط آن را در حالت آماده‌به‌کار قرار داده اید، درست مثل تلویزیون تان در خانه.

آیا دفتر شما دارای یک آشپزخانه/ رستوران است؟  وسایل کوچک و چراغ ها همگی می توانند مصرف کننده انرژی قابل توجهی باشند. نصب سنسورهایی که حرکت را تشخیص می دهند و یا خاموش‌کردن کتری و یا مایکروویو از پریز تنها چند روش کوچک برای کارآمدتر کردن مصرف انرژی هستند.

همانطور که می بینید، روش های کوچک زیادی برای سازماندهی خانه و سازمان وجود دارد و اجرای مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ می تواند به شما در درک روش های لازم و فواید سیاست ها و روشهای مختلف، در کارآیی انرژی در کلیه زمینه های سازمان، به شما کمک کند. انجام یک ممیزی انرژی خارجی که انجام می شود، اطمینان می دهد که شما در تمام مسیرها در مسیر صحیح هستید و اگر زمینه هایی برای پیشرفت وجود داشته باشد که شاید از دست رفته باشد، به شما نشان می دهد.

همین حالا برای اخذ ایزو ۵۰۰۰۱ اقدام نمایید

ایزو سیستم آماده اخذ ایزو ۵۰۰۰۱ برای کسب و کار شما می باشد.هنگامی که اطمینان یافتید که سازمان شما آماده اخذ ایزو ۵۰۰۰۱ است و یا مایل به صدور گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ هستید، با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس بگیرید و با یکی از مشاوران ما در مورد سیستم مدیریت انرژی خود صحبت کنید.

همچنین می توانید فرم دریافت گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید، تا مشاورین مجرب ما با شما تماس بگیرند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!