گواهینامه روش خوب توزیع (GDP) چیست؟ با GDP بیشتر آشنا شوید

روش خوب توزیع - GDP

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


صنایع هر روز متحول می شوند. صنایع عمده شامل منسوجات، ارتباطات از راه دور، مواد شیمیایی، داروسازی، بیوتکنولوژی، فرآوری مواد غذایی، فولاد، تجهیزات حمل و نقل، سیمان، معدن، نفت، ماشین آلات و نرم افزار است.  GDP با رشد سریع اقتصاد و فناوری، یکی از پرطرفدارترین استاندارد های این روزها در بین سازمان ها می باشد.

روش خوب توزیع (GDP) چیست؟

GDP مخخف Good Distribution Practices به معنای روش خوب توزیع می باشد. روش خوب توزیع شامل دستورالعمل‌هایی می باشد که برای توزیع محصولات پزشکی (دارویی) برای استفاده انسان به کار می رود.GDP یک سیستم مبتنی بر کیفیت است.

روش خوب توزیع (GDP) مجموعه ای از بهترین شیوه های جهان در حمل و نقل است. امروزه  برای اخذ GDP ارزش بالایی تعیین شده است که مورد استقبال گسترده شرکتهای لجستیک قرار گرفته است. چرا که ضروری است که خطرات مربوط به کیفیت محصول و ایمنی رفع شوند. با توجه به این موضوع، سازمانها باید رویکرد به روزی را در تجارت خود به کار گیرند. این بدان معناست که:

در حالی که صدور گواهینامه GDP یک الزام جهانی نیست، شرکتهای دارویی اتحادیه اروپا باید مقررات گواهینامه GDP را رعایت کنند.

آیا صدور گواهینامه GDP منحصراً در مورد توزیع دارویی اعمال می شود؟

بله ، گواهینامه GDP (روش خوب توزیع)، منحصراً در توزیع داروها اعمال می شود.

پارامترهای موثر بر گواهینامه GDP:

مدیریت کیفیت و ایمنی محصولات پزشکی در هنگام توزیع یک چالش برای صنایع به ویژه سازمان دارویی است. نهادهای صدور گواهینامه GDP به سازمان شما کمک می کنند تا گواهینامه GDP را اخذ نمایید. در زیر چند نکته پارامترهایی وجود دارد که بر کل زنجیره توزیع تأثیر می گذارد.

دریافت: محصولات پزشکی در حین دریافت باید با دقت کنترل شوند تا از نظر بارگیری و تخلیه هیچ آسیبی به آن ها وارد نشود. با اخذ و مشاوره GDP می توانید خدمات بهتری را ارائه دهید.

انبار: ذخیره سازی محصولات یک چالش بزرگ است که سازمان با آن روبرو است. محصولات دارویی در انواع مختلف به عنوان مثال قرص، شربت و تزریقات با یک روش مشابه قابل استفاده و ذخیره سازی نیستند. اخذ گواهینامه GDP می تواند به اعمال بهترین شیوه ها کمک کند. فرآیند و روش ذخیره سازی بستگی به نوع محصولات دارد.

دما: دما نقش عمده‌ای در کنترل محصولات پزشکی از انبار تا زمان مصرف انسان ایفا می‌کند. خدمات صدور گواهینامه GDP رهنمودهای موثری را ارائه می دهد. تعداد کمی از داروها لازم است که در تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شوند و این امر کیفیت و ایمنی محصولات دارویی را تحت تأثیر قرار دهد.

انواع مختلف دارو باید با روش توزیع متفاوتی انجام شود. تعدادی از محصولات مهم پزشکی نیاز به مراقبت ویژه ای دارند که در آن پرسنل باید محصول را اداره کنند.

حمل و نقل: این موضوع مهمترین نکته در مورد زنجیره تأمین محصولات دارویی است که حمل و نقل محصول باید ایمن و بدون تأثیر در کیفیت محصول انجام شود تا  به طور صحیح به مصرف انسان برسد. خدمات حسابرسی GDP خدمات حمل و نقل خوبی را تضمین می کند.

موارد فوق پارامترهای مهمی هستند که باید در هنگام توزیع محصولات مورد توجه قرار گیرند و این تنها با اخذ GDP به وجود می آید. گواهینامه GDP سرمایه گذاری ارزشمند است.

به طور کلی گواهینامه GDP، دستورالعملی برای توزیع محصولات است. GDP بر روی بهترین روش‌ها تاکید دارد تا به دنبال آن سازمان‌ها برای دستیابی به ایمنی و کیفیت در کل چرخه توزیع تلاش کنند.

با ما تماس بگیرید!

دریافت گواهینامه GDP نشان می دهد که سازمان شما متعهد به کیفیت در هر جنبه ای از خدمات و به عنوان شریک حیاتی زنجیره تأمین مراقبت های بهداشتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صدور گواهینامه روشهای خوب توزیع برای فرآیند صنعت داروسازی با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید فرم اخذ گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید تا با مشاورین ما در کم ترین زمان با شما تماس بگیرند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!