ایجاد فرصت در زمان وقوع بحران – ISO/TS 22393

ISO-TS 22393
این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

راهنمایی برای نوسازی بهتر هنگام وقوع بلایایی نظیر ویروس کرونا

زمانی که ویروس کرونا (COVID-19) جهان را درگیر کرد، برای بسیاری غافل‌گیرکننده بود و آسیب‌پذیری سیستم‌ها و سازمان‌ها را درپی داشت؛ اما افراد و سازمان‌هایی که برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شده بودند، به‌طور کلی عملکرد بهتری داشتند. به‌تازگی ISO/TS 22393، امنیت و انعطاف پذیری – انعطاف پذیری جامعه – دستورالعمل‌های برنامه ریزی برای بازیابی و تجدید، منتشر شده است.

ISO/TS 22393 دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی تدوین برنامه‌های بازیابی و استراتژی‌های نوسازی از یک شرایط اضطراری، فاجعه یا بحران بزرگ، مانند همه گیری COVID-19 ارائه می‌دهد که شامل چگونگی شناسایی فعالیتهای معاملاتی کوتاه مدت مورد نیاز برای بازتاب و یادگیری، بررسی عناصر سیستم تحت تأثیر بحران و بازگرداندن عملیات است.

دانکن شاو، رهبر پروژه از گروه متخصصانی که این سند را تهیه کرده‌ است، گفت:

وقتی هرگونه بحرانی رخ می‌دهد، اکثر سازمان‌ها فقط می خواهند در اسرع وقت به حالت عادی بازگردند؛ اما با این کار آنها فرصت‌های ارزشمندی را از دست خواهند داد.

وی گفت: اختلالات عمده می‌تواند یک محرک یا تسهیل‌کننده برای حل برخی مسائل اساسی و ایجاد تغییرات استراتژیک مهم باشد.

بازگشت به حالت عادی تازه شروع کار است. نوسازی و آغازی دوباره زمانی رخ می‌دهد که روابط ایجاد می‌شود، کاستی‌ها، آسیب‌پذیری‌ها و نابرابری‌ها برطرف می‌شود. این مربوط به تغییر شکل عملیات برای ایجاد تاب آوری در دراز مدت است.

دانکن افزود که کار روی این دستورالعمل‌ها در ماه‌های اولیه شیوع بیماری کرونا آغاز شد و توسعه آن شامل ده‌ها مصاحبه و بحث با کارشناسان و ذینفعان مختلف از سراسر جهان بود. نتیجه بهترین عملکرد بین‌المللی است که بر تجربیات دنیای واقعی تمرکز دارد و هدف آن حمایت از سازمان‌های محلی و ملی در برخورد با COVID-19 و فراتر از آن است.

ISO/TS 22393 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 292، امنیت و انعطاف پذیری توسعه یافته است که دبیرخانه آن توسط SIS، عضو ایزو در سوئد، اداره می‌شود.

ثبت درخواست و اخذ گواهینامه ایزو معتبر

برای اخذ ایزو معتبر می‌توانید فرم اخذ ایزو را تکمیل نمایید یا با شماره‌های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

مشاورین ایزوسیستم کلیه فرایندهای مربوط به مشاوره پیاده سازی الزامات گواهینامه ایزو مربوطه را در شرکت و سازمان شما اجرایی خواهند کرد.

برای اخذ ایزو از کجا اقدام کنیم؟

برای پیاده سازی گواهینامه ایزو و اخذ ایزو حتما باید از شرکت و سازمانی اقدام نمایید که دارای پروانه رسمی خدمات مشاور مدیریت و بهبود کیفیت از وزارت صنعت معدن و تجارت باشند.

ایزوسیستم با بیش از ۱۰ سال تجربه‌ی تخصصی و تیمی مجرب آماده‌ی ارائه خدمات تخصصی پیاده‌سازی استانداردهای ایزو به سازمان‌ها می باشد.

ایزوسیستم در سال های ۹۷ و ۹۹ از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان بهترین شرکت فنی مهندسی کشور و رتبه اول شرکت‌های مشاور مدیریت کشور انتخاب گردیده است.

هزینه اجرای خدمات پیاده سازی و صدور گواهینامه های ایزو توسط ایزوسیستم در مناسب‌ترین و عادلانه‌ترین سطح بوده و کم‌ترین هزینه اجرای این خدمات را به مشتریان خود تضمین می‌دهد.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!