ایزو ۲۲۷۱۶ – شیوه‌های تولید خوب برای لوازم آرایشی

ایزو 22716

ایزو ۲۲۷۱۶ را با عنوان استاندارد بین‌المللی ویژه شیوه‌های تولید خوب (GMP) برای لوازم آرایشی تدوین کرده‌اند. این استاندارد، راهنمایی برای مستندسازی و تنظیم تولید، کنترل، ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه می‌دهد. دستورالعمل‌های استاندارد، روش‌های عملی را برای مدیریت بسیاری از عواملی که می‌توانند بر کیفیت محصول تأثیر بگذارند، پیاده‌سازی می‌کند.

GMP چیست؟

مقررات اتحادیه اروپا (CE) شماره ۱۲۲۳/۲۰۰۰ ملزم می‌کند که محصولات آرایشی و بهداشتی را مطابق با شیوه‌های تولید خوب یا GMP تولید کنیم. GMPها توسعه عملی تضمین کیفیت را از طریق شرح فعالیت‌هایی ایجاد می‌کنند که بر اساس قضاوت علمی صحیح و ارزیابی ریسک باشد.

دستورالعمل‌های GMP را برای تعریف فعالیت‌هایی نوشته‌اند که شما را قادر می‌سازد محصولی را با ویژگی‌های تعریف شده تولید کنید. شیوه‌های تولید خوب برای سازمان‌هایی که به دنبال کاهش ریسک و مسئولیت محصولات خود هستند، نقشی حیاتی دارد. شما می‌توانید با اجرای ISO 22716 مطابقت با GMP را نشان دهید.


آشنایی با ایزو ۲۲۷۱۶

کمیته فنی ISO/TC 217 (Cosmetics) در سال ۲۰۰۷، ایزو ۲۲۷۱۶ را تهیه کرده است. برای وضوح، تغییرات نحوی در زیرشاخه‌های ۳.۲.۱.۱ و ۱۱.۲ این استاندارد ایجاد کرده‌اند.

این دستورالعمل‌ها به‌عنوان هدف، ارائه راهنمایی در مورد شیوه‌های تولید خوب برای محصولات آرایشی را دنبال می‌کنند و آن‌ها را ویژه صنایع آرایشی و بهداشتی تهیه کرده‌اند تا نیازهای خاص این بخش را درنظر بگیرند؛ همچنین توصیه‌های سازمانی و عملی را در مورد مدیریت عوامل انسانی، فنی و اداری موثر بر کیفیت محصول ارائه ‌دهند.

بررسی اجمالی

دستورالعمل‌های ایزو ۲۲۷۱۶ را به گونه‌ای نوشته‌اند تا امکان استفاده از آن‌ها را به دنبال جریان محصولات از دریافت تا ارسال فراهم کنند. شیوه‌های تولید خوب، توسعه عملی مفهوم تضمین کیفیت را از طریق تشریح فعالیت‌های کارخانه شکل می‌دهند و بر اساس قضاوت علمی صحیح و ارزیابی ریسک کار می‌کنند.

هدف این دستورالعمل‌های GMP را تعریف فعالیت‌هایی که شما را قادر می‌سازد محصولی را تولید کنید که ویژگی‌های تعریف شده را برآورده کند قرار داده‌اند. برای اینکه بتنوانید از این سیستم نتیجه مطلوب را بگیرید لازم است تا مستندسازی را بخشی جدایی‌ناپذیر از شیوه‌های تولید خوب بدانید.


محدوده کاربرد

ایزو ۲۲۷۱۶ دستورالعمل‌هایی را برای تولید، کنترل، ذخیره‌سازی و ارسال محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌ها جنبه‌های کیفی محصول را بررسی می‌کنند، اما به‌طورکلی جنبه‌های ایمنی پرسنل درگیر در کارخانه و حفاظت از محیط‌زیست را نیز پوشش نمی‌دهند؛ همچنین نمی‌توانید از آن‌ها برای فعالیت‌های تحقیق، توسعه و توزیع محصولات نهایی استفاده کنید.

مزایای گواهینامه ایزو ۲۲۷۱۶

  • سیستم‌های مدیریت کیفیت را بهبود می‌بخشد.
  • تعهد به ایمنی محصولات آرایشی و بهداشتی را نشان می‌دهد.
  • انطباق شما با دستورالعمل‌های بین‌المللی را تضمین می‌کند.

جمع‌بندی

ایزو ۲۲۷۱۶، دانش عمیقی از فرایندهای تولید و کدهای GMP در اختیار تولید‌کنندگان لوازم آرایشی قرار می‌دهد. خدمات تست لوازم آرایشی مواردی نظیر مطالعات بالینی، ارزیابی ایمنی، کنترل کیفیت، بررسی آزمایشگاهی، تایید ادعای محصول، غربالگری برای مواد محدود شده و ممیزی تامین‌کنندگان را پوشش می‌دهند.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر

برای اخذ ISO 22716 می‌توانید از طریق صفحه دریافت ایزو درخواست خود را به صورت سریع ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ با ما در تماس باشید یا از طریق تکمیل فرم اخذ ایزو کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!