کاهش خطرات کار طولانی‌مدت کارکنان با اخذ ایزو ۴۵۰۰۱

کاهش خطرات کار طولانی_مدت-اخذ ایزو 45001

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


کارکنان امنیتی، نظافتچیان، تعمیرکاران و کسانی که در کشاورزی مشغول به کار هستند، جزو کارکنان تنها محسوب می‌شوند.

کار به تنهایی منجربه خطرات منحصر به فردی می‌شود که کارفرمایان باید از آن‌ها آگاه بوده و سعی کنند خطرات را کاهش دهند. اینکه آیا کسی به تنهایی کار می‌کند یا در شرکت مشغول به کار است، درهر‌صورت مسئولیت‌های ایمنی و سلامتی بر عهده‌ی کارفرما است.

خطرات کارکردن به تنهایی

زمانی که بدون دیگران کار می‌کنید، برخی خطرات در محل کار وجود دارد که می‌تواند سلامت شما را به‌خطر بیندازد. این موارد به شرح زیر هستند:

خشونت‌های محل کار

خشونت در محل کار همراه کسانی خواهد بود که مجبورند دیروقت یا صبح زود کار کنند یا نیاز به حمل تجهیزات گران‌قیمت یا پول دارند. ماهیت برخی مشاغل مانند امنیت می‌تواند منجربه ایجاد موقعیت های بالقوه خشونت آمیز شود.

استرس یا بدتر شدن سلامت روانی

زمانی که کارکنان مجبور شوند به تنهایی کار کنند، باعث افزایش استرس آن‌ها خواهد شد. کار به تنهایی می‌تواند منجر به احساس انزوا شود، چیزی که در طول همه گیری کرونا هنگامی که تعداد بیشتری از کارکنان مجبور شدند به تنهایی در خانه کار کنند آشکار شد. در واقع، گزارش انجام شده توسط لویدز رجیستر نشان می‌دهد که ۱۷ درصد از ۵۵۰۰ کارمندی که با آنها مصاحبه کرده‌اند از موقعیت جدید کار از راه دور خود منزوی شده‌اند. دوری از همکاران همچنین می‌تواند مشکلات روانی موجود را تشدید کرده و حتی شرایط را دشوارتر کند.

خطرات مربوط به محل کار جدا یا محل کار برون‌شهری

در صورت وقوع حادثه، رساندن کمک به مشاغل منزوی یا برون‌شهری می‌تواند مشکل باشد. سیگنال تلفن همراه می‌تواند قطع‌ووصل و حتی وجود نداشته باشد و کمک‌رسانی به محل حادثه می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. کارهای برون‌شهری و کشاورزی نیز خطرناک هستند. در مقاله‌ای که چندی پیش منتشر کردیم، آمار موقت HSE برای سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نشان داد که بخش کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری، ۳۴ مورد مرگ کارکنان را در طول سال به خود اختصاص داده است که دومین آمار کل مشاغل خطرناک محسوب می‌شود.

وقتی میزان صدمات مرگبار محل کار در نظر گرفته می شود (تعداد تلفات در هر ۱۰۰۰۰۰ کارمند در آن صنعت)، این میزان در کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری ۲۰ برابر بیشتر از میانگین  سایر بخش‌ها است.

ارزیابی ریسک

کارفرمایان باید یک ارزیابی ریسک جداگانه برای کارکنانی که به‌تنهایی مشغول به کار هستند، انجام دهند؛ اما آن‌ها باید خطرات اضافی را فاکتور بگیرند.

زمانی که ارزیابی ریسک انجام می‌شود، به دقت فکر کنید که چه کسی به احتمال زیاد با چه فردی ارتباط برقرار می‌کند و نوع کاری که آن‌ها انجام می‌دهند چگونه است.

افزون‌براین باید در مورد محیطی که در آن کار می کنند فکر کنید. آیا آنها به تنهایی با تجهیزات کار خواهند کرد؟ آیا آنها نیاز به بلند‌کردن اجسام سنگین دارند؟ از موارد گفته شده اطمینان حاصل کنید و اشکال مختلف ارتباط را نیز در نظر بگیرید.

مدیریت خطرات ناشی از کار تنها

آموزش

به احتمال زیاد کارکنان تنها برای اطمینان از ایمن‌ماندن در وظایف خود به آموزش بیشتری نیاز خواهند داشت. آموزش کارکنان تضمین می‌کند که آن‌ها می‌توانند کارهای خود را به طور شایسته انجام دهند و می‌دانند چگونه با موقعیت های غیرمنتظره رفتار کنند.

مخاطب

حفظ ارتباط با کارکنان تنها برای اطمینان از ایمنی و رفاه آن‌ها بسیار مهم است.

فرآیندها را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید برای ارتباط، چه از طریق تلفن ایمیل یا روش‌های دیگر زمان‌های از پیش تعیین‌شده داشته باشید. شما همچنین باید فرایندهایی را ایجاد کنید که اطمینان حاصل شود کارکنان شما پس از اتمام کار خود به خانه یا محل کار سازمان شما بازگشته‌اند.

در نهایت ، اطمینان حاصل کنید که همه‌ی کارکنان تنها، به شماره‌های اضطراری دسترسی دارند و می‌دانند که چگونه و چه موقع باید با کارفرمای خود تماس بگیرند.

تجهیزات

کارکنان باید تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشند. علاوه بر ابزارهای لازم برای انجام کار، ممکن است دوست داشته باشید به تجهیز آن‌ها با تجهیزات کمک‌های اولیه، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های هشداردهنده و چراغ‌قوه فکر کنید.

سیستم‌های مدیریت

برای اینکه همه‌ی کارکنان خود را ایمن و سالم نگه دارید، ممکن است دوست داشته باشید یک قدم جلوتر رفته و سلامت و ایمنی آن‌ها را در هر جنبه‌ای از تجارت خود با اخذ ایزو ۴۵۰۰۱ که استاندارد بین المللی بهداشت و ایمنی شغلی است، ادغام کنید.

با اخذ گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ می‌توانید با ایجاد یک سیستم قوی، سلامتی و ایمنی کارکنان را افزایش داده و پیشرفت مستمر را شاهد باشید. افزون‌براین با اخذ ایزو خطر ابتلا به بیماری‌ها و صدمات ناشی از کار کاهش پیدا می‌کند.

ثبت درخواست و اخذ گواهینامه ایزو معتبر

برای اخذ ایزو معتبر می‌توانید فرم اخذ ایزو را تکمیل نمایید یا با شماره‌های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

مشاورین ایزوسیستم کلیه فرایندهای مربوط به مشاوره پیاده سازی الزامات گواهینامه ایزو مربوطه را در شرکت و سازمان شما اجرایی خواهند کرد.

برای اخذ ایزو از کجا اقدام کنیم؟

برای پیاده سازی گواهینامه ایزو و اخذ ایزو حتما باید از شرکت و سازمانی اقدام نمایید که دارای پروانه رسمی خدمات مشاور مدیریت و بهبود کیفیت از وزارت صنعت معدن و تجارت باشند.

ایزوسیستم با بیش از ۱۰ سال تجربه‌ی تخصصی و تیمی مجرب آماده‌ی ارائه خدمات تخصصی پیاده‌سازی استانداردهای ایزو به سازمان‌ها می باشد.

ایزوسیستم در سال های ۹۷ و ۹۹ از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان بهترین شرکت فنی مهندسی کشور و رتبه اول شرکت‌های مشاور مدیریت کشور انتخاب گردیده است.

هزینه اجرای خدمات پیاده سازی و صدور گواهینامه های ایزو توسط ایزوسیستم در مناسب‌ترین و عادلانه‌ترین سطح بوده و کم‌ترین هزینه اجرای این خدمات را به مشتریان خود تضمین می‌دهد.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!