ایزو ۳۸۵۰۰ – مدیریت فناوری اطلاعات چیست؟

ایزو-۳۸۵۰۰

ایزو ۳۸۵۰۰

هدف ایزو ۳۸۵۰۰ ارائه ساختاری از اصول برای مدیران (شامل مالکان، اعضای هیئت مدیره، مدیران، شرکا و مدیران ارشد) است تا در هنگام ارزیابی، هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان‌های خود استفاده کنند. این استاندارد ساختاری برای حکمرانی مؤثر فناوری اطلاعات فراهم می‌کند تا به آن‌هایی که در بالاترین سطح سازمان‌ها هستند کمک کند تا تعهدات قانونی، مقرراتی و اخلاقی خود را در مورد استفاده سازمان‌هایشان از فناوری اطلاعات درک کرده و انجام دهند. دامنه استاندارد ارائه اصول راهنما برای مدیران سازمان ها در مورد استفاده موثر، کارآمد و قابل قبول از فناوری اطلاعات در سازمانشان است.

چرا مدیریت فناوری اطلاعات مهم برای شما است؟

ایزو ۳۸۵۰۰ به نهادهای حاکم کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که استفاده از فناوری اطلاعات به عملکرد سازمان کمک می‌کند. بنابراین، با برآوردن الزامات ایزو ۳۸۵۰۰، سازمان‌ها قادر به نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات، اطمینان از تداوم و پایداری کسب و کار، تراز کردن فناوری اطلاعات با نیازهای تجاری و اطمینان از پیاده‌سازی و بهره‌برداری مناسب از دارایی های فناوری اطلاعات هستند.

علاوه بر این، اخذ ۳۸۵۰۰ به‌شما کمک می‌کند تا تخصص و دانش لازم را برای حمایت از سازمان‌ها در ایجاد، پیاده‌سازی و بهبود مستمر مطابق با اصول تعیین شده توسط این استاندارد به‌دست آورید.

همچنین شما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های لازم را برای مدیریت ریسک‌ها، تشویق به بهره‌برداری از فرصت‌ها و و سیستم‌های فناوری اطلاعات کسب کنید. این استاندارد به شما امکان می‌دهد استراتژی کسب و کار را درک کنید و آن را با استراتژی فناوری هماهنگ کنید و به شرکت در مورد بهترین شیوه های حاکمیت فناوری اطلاعات مشاوره دهید.

با روند رو به افزایش فعلی نیازها برای کارکنان واجد شرایط‌تر، سازمان‌ها فرصت های شغلی بزرگی را به افرادی که گواهینامه و تجربه مناسب دارند ارائه می دهند.

مزایای اخذ ایزو ۳۸۵۰۰ – مدیریت فناوری اطلاعات

با تبدیل شدن به یک متخصص دارای گواهینامه ایزو ۳۸۵۰۰، شما این فرصت را خواهید داشت که:

  • سرمایه‌گذاری‌های فناوری اطلاعات را به‌درستی مدیریت کنید
  • عملکرد سازمان را بهبود دهید
  • حاکمیت پروژه را بهبود دهید
  • موقعیت رقابتی سازمان را بهبود دهید
  • خطرات فناوری اطلاعات را به حداقل برسانید
  • از نرخ موفقیت پروژه بیشتر اطمینان حاصل کنید

اخذ گواهینامه ایزو معتبر

خدمات ایزوسیستم در زمینه‌ی مشاوره، پیاده‌سازی و اخذ ایزو برای مشاغل مختلف است که منتج به گرفتن ایزو و دریافت ایزو معتبر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع گواهینامه ایزو می‌توانید از طریق شماره‌های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ با ما در تماس باشید یا از طریق تکمیل فرم اخذ ایزو کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!