گواهینامه ایمنی مواد غذایی (BRC) – اعتبار نام تجاری از طریق استاندارد جهانی BRC

ایمنی مواد غذایی BRC

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


BRC چیست؟

ایمنی مواد غذایی در هر مرحله از زنجیره تأمین مواد غذایی حائز اهمیت است. از مصرف کنندگان محافظت می کند، تعهدات قانونی را رعایت می کند و از برند شما محافظت می کند. BRC  مخفف British Retail Consortium (کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا) می باشد. BRC یک استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی انگلستان است و یکی از برنامه های صدور گواهینامه شناخته شده GFSI است. این استاندارد شامل الزاماتی است که باید از پردازنده های مواد غذایی برای ساختن یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی مؤثر استفاده شود.

الزامات استاندارد BRC به عناصر اصلی و ضروری در سازمان شما می پردازد تا از تولید محصول بی خطر اطمینان حاصل کند. صدور گواهینامه BRC توسط GFSI، مورد توجه قرار گرفته است. زیرا بسیاری از تولید کنندگان عمده و خرده فروشان، نیاز به یک گواهینامه شناخته شده GFSI دارند. سایر طرح های صدور گواهینامه شناخته شده شامل FSSC 22000 و SQF است.

برای افزودن سازمان یا امکانات خود به این لیست ، شما نیاز به ساختن یک سیستم مدیریتی دارید که کلیه الزامات استاندارد را برطرف کند. با یک مرکز صدور گواهینامه قرارداد ببندید تا یک ممیزی صدور گواهینامه را انجام دهند. به طور کلی این استاندارد به عنوان یک برنامه “مدیریت کیفیت جامع” طراحی شده‌است، و شامل الزامات ایمنی مواد غذایی و الزامات کیفیتی است که تولید کنندگان مواد غذایی باید برای تأیید مجوز آنها را رعایت کنند.

به دست آوردن استاندارد جهانی BRC برای صدور گواهینامه ایمنی مواد غذایی، کسب و کار شما را به یک برند بین المللی شناخته شده از کیفیت، ایمنی و مسئولیت مواد غذایی تبدیل می کند. این برنامه توسط طرح استاندارد جهانی غذا (GFSI) به طور کامل تأیید شده است و به گونه ای طراحی شده است که کارایی داشته باشد، اخذ BRC به شما در بهبود فرایندها و صرفه جویی در وقت و منابع کمک می کند. با اخذ BRC، از افزایش اعتماد به نفس مصرف کننده بهره مند می شوید و تجارت خود را به سمت فرصت های جدید باز می کنید.

مزایای صدور گواهینامه BRC چیست؟

با داشتن گواهینامه ایمنی مواد غذایی GFSI، سازمان شما می تواند به بخش هایی از بازار دسترسی داشته باشد. تولید کنندگان و خرده فروشان برای دستیابی و حفظ این گواهینامه ها، از ایمنی محصول و شهرت برند خود محافظت می کنند.

فرصت ها برای شرکت های معتبر در حال گسترش است. با اخذ گواهینامه BRC، شما همچنین از محصول، مشتریان و برند خود محافظت می کنید. هنگامی که سازمان را بر اساس الزامات استانداردی که انتخاب کرده اید پیاده سازی کرده و از آن پیروی می کنید، بهترین روشها را برای مدیریت ایمنی مواد غذایی دنبال خواهید کرد.

گواهینامه BRC چه مواردی را پوشش می دهد

استاندارد جهانی ایمنی مواد غذایی الزامات لازم را برای چگونگی تهیه مواد غذایی فرآوری شده و سایر محصولات را تعیین می کند. این استاندارد به هفت بخش تقسیم می شود:

تعهد مدیریت ارشد و بهبود مستمر

مدیران ارشد شما باید متعهد به اجرا و بهبود مستمر فرآیندهای ایمنی مواد غذایی سازمان باشند.

برنامه ایمنی مواد غذایی HACCP

داشتن یک برنامه تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی (HACCP) در محل، به شما امکان می دهد تا هرگونه خطرات بیولوژیکی ، شیمیایی یا فیزیکی را که می تواند باعث شود غذای تولید شده برای شما ناامن باشد ، شناسایی و مدیریت کنید.

سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی

شما باید سیستمی را پیاده سازی کنید که بتواند محصولات ایمن را تولید کند ، انتظارات مشتریان را برآورده سازد و اطمینان حاصل کند که کارکنان به خوبی آموزش دیده اند.

استانداردهای سایت

مکان هایی که مواد غذایی را تولید و یا تهیه می‌کنید باید با توجه به استانداردها، نگهداری، تمیز و ایمن شوند. سازمان شما همچنین باید الزامات مربوط به کنترل آفات را برآورده کند.

کنترل محصول

برای اینکه محصولات شما ایمن در نظر گرفته شوند، باید نشان دهید که به طور صحیح مواردی مانند آزمایش محصول را مدیریت می کنید.

کنترل فرآیند

شما باید برنامه HACCP  را روز به روز اجرا کنید و رویه های مؤثری را برای اطمینان از تولید محصولات خود با کیفیت صحیح انجام دهید.

پرسنل

این بخش از استاندارد شامل آموزش ، لباس محافظ و بهداشت است.

 

با کسب گواهینامه BRC  می‌توانید به مشتریان خود اطمینان دهید که در نظارت و بهبود مستمر کیفیت و ایمنی محصول تان صلاحیت بالایی دارید و تمام اقدامات  احتمالی را برای پیشگیری از مشکلات انجام داده اید.

با ما در ارتباط باشید!

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید فرم اخذ ایزو را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در کم ترین زمان با شما تماس بگیرند.

همچنین می توانید با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!