نگاهی به محبوب ترین استانداردهای ایزو

استانداردهای ایزو محبوب و معروف

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


کدام یک از استانداردهای ایزو برای شما مناسب است؟

استانداردهای مدیریی ایزو نظیر مدیریت کیفیت، همه کارهایی که یک سازمان انجام می‌دهد تا فرآیندها و فعالیت‌های خود را مدیریت کند پوشش می‌دهد. پیاده سازی استانداردهای مدیریت کیفیت مزایایی را برای شرکت‌ها در سراسر صنایع، صرف‌نظر از اندازه آن‌ها ارایه می‌دهد.
استانداردهای بین المللی ISO، پراستفاده ترین استانداردهای مدیریتی و مدیریت کیفیت در سراسر جهان هستند.
در اینجا برخی از محبوب ترین استانداردهای ایزو را معرفی کرده و بررسی میکنیم که آیا آنها چه مقدار برای کسب و کار شما مناسب هستند.

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ – مدیریت کیفیت

بیش از دو میلیون کسب‌وکار در سراسر جهان دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شده اند.  سازمان ها با به دست آوردن این استاندارد، تعهد خود را به ارائه بهترین محصولات و یا خدمات به مشتریان خود نشان می‌دهد.

گواهینامه ISO 9001 می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • کاهش مشکلات کیفیت
  • افزایش صرفه جویی در هزینه و بهره وری
  • افزایش رضایت مشتری
  • ایجاد تقاضای بیشتر برای محصولات و خدمات شما
  • رقابتی کردن کسب و کار شما
  • تصمیم گیری های بهتر و افزایش روحیه کارکنان

ایزو ۹۰۰۱ به طور مرتب به روز می‌شود. آخرین تجدید نظر در نسخه استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ صورت گرفت که بهبودهای زیادی در استاندارد های قبلی را ارائه کرد.

  • در حال حاضر سازگاری بیشتری بین استاندارد ایزو ۹۰۰۱ و دیگر استانداردها در خانواده ISO وجود دارد.
  • استاندارد جدید ایزو ۹۰۰۱  کسب و کارها را مستلزم می کندتا از “تفکر مبتنی بر ریسک” برای شناسایی، بررسی و کنترل ریسک‌های موجود در هر سیستم، فرآیند یا عملکرد استفاده کنند.
  • این استاندارد انعطاف‌پذیرتر است و مستندات کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

جهت اخذ گواهینامه معتبر ایزو ۹۰۰۱ (گواهینامه مدیریت کیفیت) و سایر گواهینامه های بین المللی از طریق فرم درخواست گواهینامه ایزو، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ایزوسیستم سریعا با شما تماس و فرایند صدور را برای سازمان شما آغاز نمایند.

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ – مدیریت محیط زیست

ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت محیط زیست است. گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • افزایش بهبود عملکرد محیطی شما
  • پیروی از تعهدات
  • دستیابی به اهداف زیست محیطی
  • افزایش تقاضای بیشتر برای محصولات و خدمات شما و پذیرش آنها
  • کاهش خطر و بدهکاری و افزایش بهره وری و اعتماد مشتری

جهت اخذ گواهینامه معتبر ایزو ۱۴۰۰۱ (مدیریت محیط زیست) و سایر گواهینامه های بین المللی از طریق فرم درخواست گواهینامه ایزو، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ایزوسیستم سریعا با شما تماس و فرایند صدور را برای سازمان شما آغاز نمایند.

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ – مدیریت ایمنی و سلامت حرفه ای

استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که موضوع ایمنی و سلامت حرفه ای می پرداخت. سابق بر این از استاندارد OHSAS 18001 به این منظور بهره برده میشد. در استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ به صورت جامع تر و معطف تر به موضوع ایمنی و سلامت حرفه ای پرداخته شده است.

این استاندارد بر اساس OHSAS 18001، کنوانسیون ها و دستورالعمل های سازمان بین المللی کار و سایر استانداردهای ملی و بین المللی نگارش شده است. استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ شامل مواردی است که به BS OHSAS 18001 اضافه شده اند که طی یک دوره مهاجرت ۳ ساله از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ جایگزین می شوند.

ایزو ۴۵۰۰۱ برای جلوگیری از آسیب های مربوط به کار و ایجاد محیط کاری ایمن و سالم برای کارکنان و ذینفعان طراحی شده است.

گوهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ – مدیریت ایمنی مواد غذایی

گواهینامه ISO 22000 یک سیستم مدیریت ایمنی غذایی بین المللی است. شرکت ها و سازمان هایی که به نوعی در زمینه تولید یا سرو صنایع غذایی فعالیت دارند  ایزو ۲۲۰۰۰:۲۰۰۵ یک رویکرد بر مبنای زنجیره غذا را برای ایمنی مواد غذایی در نظر می گیرد. این استاندارد مجموعه ای از الزامات مدیریت ایمنی عمومی را که نه تنها برای تولید کنندگان و سازندگان مواد غذایی، بلکه برای تمام سازمان هایی که در زنجیره تامین مواد غذایی شرکت دارند، تعریف می کند.

ایزو ۲۲۰۰۰ با ادغام اصول سیستم تجزیه و تحلیل خطرات بحرانی و نقطه کنترل بحرانی (HACCP) و با استفاده از الزامات مورد نیاز اقدام به بررسی سازمان می کند، همچنین این استاندارد، برنامه HACCP را با برنامه های پیش نیازی (PRP) ترکیب می کند. برنامه های پیش نیاز شامل تمام شرایط و فعالیت های ضروری برای حفظ محیط زیست بهداشتی در سراسر زنجیره غذایی مناسب برای تولید می باشد.

گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ می تواند در موارد ذیل به شما کمک کند:

  • توسعه سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی
  • نشان دادن تطابق با الزامات ایمنی مواد غذایی دولتی
  • جلب اعتماد مشتری
  • ایجاد همکاری های جدید و فرصت های صادراتی
  • آگاهی کارمندان از بهداشت و ایمنی

جهت اخذ گواهینامه معتبر ایزو ۲۲۰۰۰ (مدیریت ایمنی مواد غذایی) و سایر گواهینامه های بین المللی از طریق فرم درخواست گواهینامه ایزو، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ایزوسیستم سریعا با شما تماس و فرایند صدور را برای سازمان شما آغاز نمایند.

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴ – مدیریت رضایت مشتریان

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ برای استفاده هر سازمان بدون در نظر گرفتن نوع یا اندازه آن، یا محصولات و خدماتی که آن ارایه می‌دهد ، در نظر گرفته شده‌است. تمرکز این سند بر روی مشتریان خارجی سازمان است.

ISO 10004 اصولی در تعریف و اجرای فرایند هایی در کنترل و اندازه گیری رضایتمندی مشتری فراهم می آورد و بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع یا محصول ارائه شده سازمان بکار می رود. توجه ISO 10004 بر مشتریان خارج از سازمان است و بدین جهت نیازمند استانداردی جهت بررسی در جهت کاهش این شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان هستیم.

جهت گرفتن ایزو ۱۰۰۰۴ فرم درخواست گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید.

ایزو ۵۰۰۰۱- مدیریت مصرف انرژی

گواهی‌نامه ایزو  ۵۰۰۰۱ با استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ کار می کند تا مدیریت انرژی را با کیفیت کلی شرکت  و تلاش‌های بهبود محیطی شرکت ادغام کند.
صدور گواهینامه ISO 50001 می تواند در موارد ذیل به شما کمک کند:

  • ایجاد یک خط مشی برای بهره وری انرژی
  • ایجاد اهداف استفاده از انرژی
  • جمع آوری و استفاده از داده ها تا در مورد استفاده از انرژی تصمیم گیری کنید

جهت اخذ گواهینامه معتبر ایزو ۵۰۰۰۱ (مدیریت انرژی) و سایر گواهینامه های بین المللی از طریق فرم درخواست گواهینامه ایزو، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ایزوسیستم سریعا با شما تماس و فرایند صدور را برای سازمان شما آغاز نمایند.

جهت مطالعه مطالب بیشتری در این خصوص می توانید به لینک مقالات زیر مراجعه نمایید:

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱: سیستم‌های مدیریت کیفیت و مدیریت محیط زیست
در ورژن ایزو ۲۲۰۰۰:۲۰۱۸ تغییرات چه هستند؟

آشنایی با ویرایش جدید ایزو ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ (استاندارد ایزو مدیریت مصرف انرژی)
ISO 22000:2018 ویرایش جدید ایزو ۲۲۰۰۰ ( سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ) منتشر شد
چیزهایی که درباره بازبینی ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ نیاز دارید بدانید…

جهت دریافت گواهینامه ایزو کمک دریافت کنید

صرفنظر از استانداردهای بین المللی ایزو که انتخاب می کنید، توصیه مفید این است که از یک مشاور با تجربه که می تواند به شما در پیاده سازی فرایندها و مراحل مورد نیاز برای دریافت گواهینامه کمک کند، استفاده کنید. در حال حاضر ایزوسیستم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان برترین شرکت مشاور مدیریت کشور و واحد برتر فنی مهندسی انتخاب شده است. مشتریان گرانقدر که مایل به دریافت و گرفتن گواهینامه های ایزو معتبر هستند تنها کافیست فرم درخواست صدور گواهینامه ایزو را تکمیل نمایند یا با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!